Prozorro: 5 найпоширеніших помилок українських підприємців

Щасливе
10.04.2017  14:29

Рік тому, а саме 1 квітня 2016 року, система електронних закупівель стала обов’язковою для всіх державних підприємств, установ та організацій. Своєрідний «клуб для своїх» перестав бути закритим і відкрився для представників бізнесу, яких у Законі охрестили Постачальниками. Сотні тисяч малих, середніх та великих підприємств і підприємців отримали доступ до ринків збуту з річним обсягом понад 350 мільярдів гривень. Зрозуміло, що дане нововведення не сподобалося тим корумпованим чиновникам, які звикли до «відкатів»  та їх «партнерам» по хабарництву.  Як наслідок, недобросовісні Замовники почали намагатися обходити систему і віддавати перемогу в тендерах «своїм» Постачальникам. Та, на їх велике розчарування, методи протидії таким схемам існували вже з самого початку.

“ПриватБанк” презентував технології, що змінять країну

Більшість помилок Постачальники допускають вже на самому початку участі у закупівлі, але є чимало і таких, що втрачають перемогу в останній момент. Про це ми запитали у Рибальченка Ігоря, заступника директора офіційного майданчика публічних закупівель «Українська універсальна біржа».

 

Помилка №1. Відмова від участі через дискримінаційні вимоги

Багато хто з підприємців не знає, що не всі ті вимоги, що визначає Замовник у тендерній документації не відповідають закону. Іноді Замовник вдається до «дискримінаційних вимог», прописуючи їх під конкретного Постачальника, який потім заплатить йому «відкат». Такі нюанси потрібно чітко знати, щоб не втрачати вигідні для себе тендери. Про них ми докладно розповідаємо на наших семінарах по роботі у системі Prozorro, що регулярно проходять у різних містах України.

 

Помилка №2. Порушення строків оскарження

Дуже часто Постачальники починають оскаржувати тендерну документацію уже після закінчення відповідного періоду. Або, й того гірше, після закінчення самого аукціону. Тендерну документацію потрібно оскаржити вчасно. Тому, якщо ви цього не зробили, то повинні прийняти дані вимоги в тому вигляді, в якому вони надані Замовником.

Помилка №3. Відсутність оплати при подачі скарги

Грубою і поширеною помилкою підприємців можна вважати відсутність оплати за подану скаргу. Про цей нюанс або взагалі не знають, або свідомо ігнорують його. Хоча це чітко визначено у статті 18, ЗУ «Про публічні закупівлі». Про це також нещодавно говорила Світлана Панаіотіді, державний уповноважений Антимонопольного комітету України.

 

Помилка №4. Відмова від участі в аукціоні через демпінг одного з учасників

Іноді у тендерах приймають участь «підставні фірми», що занадто низько падають в ціні під час аукціону. Через це недосвідчені учасники виходять зі змагання так як не можуть запропонувати нижчу ціну і виграти тендер. Однак, у багатьох випадках, дарма! Підставні учасники, як правило, не збираються підписувати договір. В період кваліфікації вони будуть дискваліфіковані Замовником через банальну відсутність документів, зазначених у тендерній документації. А перемогу отримує наступний після нього учасник, що заздалегідь домовився з «підставним учасником» та до кінця утримав розумну ціну незалежно від дій демпінгуючого. Це називається «антиконкурентні узгоджені дії» і заборонено законодавством України.

 

Помилка №5. Неправильний вибір майданчика

Вибір майданчика має ключове значення. Дуже важливо щоб після подачі пропозиції клієнт не залишився сам на сам із системою. Навіть ті Постачальники, що вже не вперше стикаються з Prozorro, можуть потрапити в ситуацію де вчасна та правильна порада може вирішити результат тендеру і привести до перемоги. Наприклад, майданчик «Українська універсальна біржа» підходить до кожного клієнта індивідуально, враховуючи специфіку його роботи та сферу діяльності. Ми спеціально сформували розгалужену систему регіональних представників в різних містах України та досвідчений консультаційний центр. Тож, кожен клієнт має змогу оперативно та вчасно отримати допомогу», – розповів Рибальченко Ігор.

На Рівненщині знизять поріг закупівель через ProZorro

За рік роботи система Prozorro значно вдосконалилася і обросла новими функціями. Було зекономлено понад 17 мільярдів гривень. Величезна кількість підприємців та інших представників бізнесу відкрили для себе зовсім новий, недоступний раніше ринок збуту.

 

Prozorro

, , , переглядів: 958


На правах реклами


Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *