Рівнянам: передумови та перспективи розвитку сухофруктового бізнесу

Щасливе
28.05.2017  14:26

Сушені шматочки яблук, абрикосів чи груш вітчизняного виробництва у яскравій упаковці на полицях українських супермаркетів поруч з насінням та сухариками – це картина завтрашнього дня.

Сировина, що лежить під ногами

Розповідати про недбале використання будь-яких ресурсів у нашій країні можна довго і багато. Свого часу, в Черкаській області, люди у сезон абрикосів в прямому сенсі ходили по них, в той час, як імпортна курага, сировиною для якої є абрикоси, коштує в магазинах досить дорого. Така ж історія відбувається в інших регіонах із вишнею, сливою, виноградом, грушами, яблуками

Іноді доходить до того, що плоди, які не годяться для реалізації у свіжому вигляді, відправляються практично у смітник. Через несприятливі умови трапляється що й елітні сортові яблука втрачають товарний вигляд, або не годяться для тривалого зберігання, щоб бути реалізованими у зимовий період за найвищою ціною: в таких випадках фермери змушені «скидати» їх оптовикам за безцінь. Всі ці фрукти можуть стати можливістю для додаткового і досить пристойного заробітку,якщо будуть перероблені на якісні сухофрукти. Щороку Україна  нарощує виробництво яблук, проте співвітчизники не настільки активно споживають ці фрукти у свіжому вигляді. Теоретично, Україна могла б стати експортером яблук у країни Європи, проте у цьому питанні є багато складностей.

«Ринок Європи за фактом для нас відкритий на сьогоднішній день, тому що Європа знизила ввізне мито на плодоовочеву продукцію до нуля, але нас там ніхто не чекає, у нас на шляху туди стоїть Польща. Україна на сьогоднішній день виробляє близько 1-1,1 млн. тонн яблук, а Польща виробляє майже 3,5 млн. тонн яблук з хорошими технологіями, що дозволяють їх зберігати. І це яблуко в параметрах Європи – дешеве яблуко »Тетяна Гетьман, керівник проекту «АПК– Інформ: овочі та фрукти»

В той же час у Польщі давно налагоджене масове виробництво такого нового для українського споживача продукту, як яблучні чіпси, до того ж Польща виробляє і експортує спеціалізоване обладнання – лінії для виробництва таких чіпсів.

Снеки із сухофруктів

Сьогодні на ринку з успіхом розходяться фасоване насіння або хлібні сухарики за ціною, яка сягає 0,5 долара за пачку в 150 грамів. По даним експертів в Україні щодня снеки їдять близько 23% споживачів.

ДОВІДКА

СНЕК (з англійської – перекуска) — їжа для швидкого вгамування голоду або втіхи смаку.

  • Зазвичай це дрібна поживна закуска, яку можна їсти на ходу: чіпси, сухарики, насіння, горішки, сухофрукти, шматочки сушеної риби та інше.
  • Головна вимога до будь-якого снеку – він має бути поживним, смачним та у зручній компактній упаковці, придатний для споживання “на ходу”.
  • Снекові індустрії провідних країн світу отримують прибутки в мільярди доларів щороку. Снекам належить “левова частка” ефірного часу реклами харчових продуктів на радіо та телебаченні.
  • Сьогодні у світі росте популярність так званих «здорових снеків», які виробляються без консервантів, підсилювачів смаку та барвників, зазвичай – на основі горіхів, злаків та сухофруктів.
  • Для українців традиційним снеком є соняшникове насіння.

Середньостатистичний житель України споживає близько 1,5 кілограмів снеків на рік, в той час як в Європі ця цифра становить 5-6 кг, в США – до 10 кг. Таким чином, потенціал зростання споживання становить не менше 300-400% в перспективі найближчих п’яти – шести років. Інша справа, що структура самого ринку істотно відрізняється від європейського. Причому, в західних країнах серед різних найменувань споживаних снеків пристойну нішу займають «здорові» снеки – сухофрукти, батончики-мюслі, фруктові чіпси. За статистичними даними в Україні серед снеків перше місце посідає насіння (близько 40% ринку), друге – сухарики (27%). Ніша так званих «здорових снеків» фактично порожня. Снеки із сухофруктів, які присутні на полицях українських супермаркетів представлені досить скромним асортиментом і вироблені переважно з імпортної сировини: ізюму, кураги, інжиру та ін. Проте на хвилі сьогоднішнього тренду – здорового способу життя, у сухофруктів є шанс стати одним з популярних снеків, і фасовані невеликою вагою українські сухофрукти зможуть стати затребуваними і досить швидко знайти свого покупця.

Сухофрукти на українському ринку

Сушені фрукти українського походження продають фактично лише на ринках і на вагу. Серйозно їх промисловою переробкою із застосуванням сушильних агрегатів, а тим більше – фасуванням, практично ніхто не займається: переважна більшість сухофруктів, які реалізуються на українському ринку, не вирощується в Україні.

За різними даними імпортують сухофрукти в Україну від 100 до 150 компаній, п’ята частина з яких займається нарізкою, подрібненням та фасуванням сухофруктів. Причому за експертними оцінками, в переробку для подальшого промислового використання йде близько 70% ввезеного товару, приблизно 30% реалізується в роздріб. Основними промисловими споживачами сухофруктів в Україні зараз є кондитерська, хлібопекарська і молочна галузі.  Наведемо деякі данні за оптовими цінами на сухофрукти, що пропонуються на оптових ринках України «Шувар», «Нежданий».

Джерело: портал “Фермеру

сухофрукти

, , , переглядів: 1 377


На правах реклами


Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *