Вони не готові жертвувати якістю та натуральністю, щоб отримати прибуток. Вони називають покупців Своїми Людьми та пишаються, тим, що не збираються зупинятися на досягнутому, а тільки стають кращими для своїх клієнтів. Про історію Ferma Brata, роботу під час війни та амбітні плани говоримо з Юлією Коваль, співзасновницею бренду Ferma Brata.
– Ferma Brata: з чого все починалося?
– Почалося все дуже випадково і спонтанно… Проста розмова у колі друзів розпалила бажання і рішення спробувати себе у фермерстві. З 2018 року ми знайомились з аграрною сферою. Далі була стара діюча ферма на Поліссі із середнім надіємось 7 л молока на голову, яку ми досі реконструюємо. Це унікальне місце – в селі Поляни біля поліських лісів та озер на Рівненщині, у якому проживають чудові й працьовиті люди. Цілі покоління працювали у колгоспі і зараз продовжують свою працю з нами. Ми створили команду однодумців, і основне, робимо «ставку» на молодь. Для нас важливо, щоб лишалися в Україні поряд зі своїми сім’ями, працювали та розвивали нашу країну. Уже з 2021 року поступово збільшували поголів’я корів. Спершу 90 тільних зі Словаччини. Це було дуже відповідально і хвилююче. Вся команда переймалася за кожну вагітну корівку. Все пройшло добре. Вони доїхали, адаптувалися. Далі приїжджали корівки з Чехії та з Тернополя.
І тут почалася наша історія екстра молока і крафтового виробництва. Ferma Brata – одне з 30% підприємств в Україні, яке виробляє молоко “Екстра класу”, у нас, до речі, воно краще за дозволені стандарти у два рази, чим дуже пишаємось. І ми відчули, що обов’язково маємо познайомити українців з нашим молоком. Тому почали розливати охолоджене молоко, і власним транспортом розвозили по м. Рівне. Далі отримали зворотній зв’язок від клієнтів і зрозуміли, що потрібно масштабуватися. Був запит на молочні продукти. Тож ми вирішили спробувати себе у крафтовому виробництві та поступово почали виробляти натуральну молочну продукцію: кисломолочний сир, сметану, деякі види м’яких сирів і звісно наше молоко “Екстра класу”. Наразі на фермі перебувають близько 700 корів, телят та бичків. З них – 330 дають молоко. Ми реконструювали старе приміщення і побудували там молочний цех за системою НАССР.
– Чому саме таку назву обрали для свого бренду, яка його історія?!
– Все дуже просто… Назву придумала одна з доньок двох братів, коли ми зібрались за сімейними недільними розмовами і брейнштормили листок у клітинку, списаний пропозиціями з назвами.
– В чому ваша родзинка і що назвали б своєю унікальною пропозицією?
– Наша унікальна родзинка у нашій принциповій натуральності. Молочні продукти – це виключно наше молоко “екстра класу”, закваски, натуральні ферменти, сіль, спеції і трави. Хліб – виключно на живій заквасці, традиційний. Солодка випічка – на нашому маслі та молоці) ніякого маргарину. Радіємо, коли наші гості беруть для першого прикорму своїм діткам нашу рікоту, кисломолочний сир. Радіємо, коли читаємо захопливі повідомлення у соцмережах, коли чуємо наживо ці дуже цінні відгуки від наших своїх (так ми називаємо наших Людей, Гостей), розуміємо, що рухаємось у правильному напрямку.
– Війна екзаменує підприємців, завдяки чому й надалі успішно працює Ваше підприємство?
– Початок війни кинув дуже багато викликів, особливо розрив постачання кормів, ветпрепаратів та інших важливих товарів для діяльності ферми, втратили багато роками напрацьованих контрагентів. Та ми з цим справились та адаптувались. Перевели підприємство у режим військового стану: фактично тут живемо і працюємо. Перед початком повномасштабної війни запустили цех, почали варити сири. Звісно, перший місяць повномасштабного вторгнення ми причаїлися, але потім зрозуміли, що не маємо права відступати. І вже у квітні 2022 відкрили першу крафтову
крамницю наших принципово-натуральних молочних продуктів у м. Березне. Значно розширили асортимент. Тепер виробляємо масло і маслянку, халумі, адигейський сир, наш фірмовий кисляк, моцарелу, сулугуні, кварк, вершки і ще багато крафтової молочки. Також сирники, налисники, вареники та інші страви, над якими працює наша команда. У нас дуже класна команда, які люблять свою справу і працюють з любов’ю. Також ми вміємо слухати й чути наших клієнтів. Ми ніколи не поступаємося якістю. Для нас важливо зберігати натуральність. І ніякі умови не примусять нас поступитися цим заради довшого терміну зберігання чи інших показників. Чого тільки варті наші найсирніші сирнички, де на кілограм сиру лише одна ложка борошна. Ми намагаємося передавати максимально домашню й турботливу атмосферу у наших крамницях. Тому наші гості перетворюються на наших друзів і приходять в наші крамниці, як до добрих знайомих. Затишна атмосфера і якісний продукт – це запорука успіху. Ми відповідальні за людей, які у нас працюють, за продукт, який робимо. Це все загальний сенс бренду і успіху.
– Ваш бренд зростає попри війну, знаємо, що у Вас багато планів та ідей?
– Ми ні разу не думали про те, щоб зупинитися. Якщо вже почали, то маємо продовжувати і зростати. Тож, зараз у планах, звичайно, масштабуватися. Наприклад, збільшили площі під посів кормових культур, щоб забезпечити продовольчу, кормову безпеку і менше залежати від зовнішніх факторів. Плануємо збільшити поголів’я на 10-15%, а отже, зможемо виробляти для наших своїх ще більше смачної та якісної продукції. Хочемо також задовольнити прохання наших Клієнтів з інших районів Рівного, Рівненщини та України і відкрити нові фірмові крамниці.
– Які саме молочні продукти ви пропонуєте споживачам?!
– Загалом це традиційні молочні продукти: непастеризоване молоко (живе, справжнє, безпечне і корисне), кисляк (топ наших продажів після молока), маслянка, сироватка, сепараторна сметана, сир кисломолочний, із сирів – це фантастичний халумі (сир для гриля та смаження), моцарела, сулугуні, страчателла, сніданкові сири, адигейський, вершкове і топлене масло.
– На сайті бачила, що Ferma Brata це тепер не лишень молочка, а і виробництво напівфабрикатів, який асортимент маєте?!
– Насправді ми давно виробляємо ручну ліпку. Це вареники і пельмені на заварному тісті, картопляники, найсирніші сирники і налисники, як солодкі, так і солоні, голубці.. із новинок це соковиті чебуреки. Також з квітня місяця ми запустили пекарню і випікаємо хліб на живій заквасці, випікаємо солодку випічку на нашому маслі на молоці. А ще….) радуємо наших гостей смачним
меню, яке для нас розробив шеф-кухар ресторану “Стороків тому вперед” Євгена Клопотенка. До речі, ми вже майже два роки відправляємо для ресторану Євгена наші молочні продукти, тому до відомого на увесь Світ українського борщу подається наша сметана Ferma Brata.
– Зараз усі намагаються економити на виробництві, адже все зростає в ціні?! Чим готові пожертвувати ви в процесі виробництва?!
– Два роки ми повертаємо довіру Людей до натуральної молочної продукції. Кожен день! І цей шлях надзвичайно важкий та складний! Тому нічим, абсолютно нічим не готові жертвувати.
– У яких містах Рівненщини є ваші крафтові крамниці і які плани на майбутнє, чи є ідея розширити мережу?!
– Перша крамниця, яка відкрилась на початку війни розташована у місті Березне, неподалік від ферми та виробництва, що у Полянах. Друга – у місті Костопіль. Далі відкрили у місті Рівне поступово три крамниці. Наші Свої хочуть бачити нас і у Львові, Дніпрі, і в Одесі, і в Житомирі, в Ірпені, що на Київщині, і у столиці. Нас знають та люблять у цих містах, адже щотижня туди відправляються з
інтернет-крамниці наші молочні продукти і навіть хліб. Тому в планах – летіти!
– Чим ще дивуватимете Ваших споживачів?
– Загалом плануємо рухатися в бік розширення молочної продукції. Збільшити обсяги виробництва масла, яке наразі у дефіциті, бо його дуже люблять наші клієнти. Хочемо запустити
лінійку йогуртів. Продовжуємо знайомитись і товаришувати з такими ж принциповими фермерами та виробниками українського крафту, щоб розміщувати найкращі продукти на полицях наших крамниць. Адже впевнені, якість та натуральність – це те, що потрібно кожному українцю! Цим і хочемо ділитися.
+38 067 131 03 31
www.fermabrata.ua
fermaBRATA
@ferma_brata