“Поліклініка без черг”: як працює перший в Україні медзаклад з електронною реєстрацією пацієнтів

Щасливе
21.03.2017  09:16

Київський міський дитячий діагностичний центр на Позняках – пілотний заклад проекту “Поліклініка без черг” на базі якого проводять експеримент.

Реєстрація до лікаря.

Зараз відразу при вході до Центру розташований невеликий термінал. Саме через нього можна записатись до лікаря. Вся процедура займає не більше п’яти хвилин. На екрані пацієнт обирає потрібного спеціаліста, далі – конкретного лікаря та час прийому. Щодо кожного працівника установи постійно оновлюється інформація: якщо лікар на курсах, хворіє чи у відпустці, його профіль неактивний.

Після запису на прийом на телефон пацієнта миттєво приходить смс із номером талону та часом. Напередодні відвідування лікаря смс надсилають ще раз. Так само швидко можна відмінити прийом. Все просто та сучасно.

Окрім терміналу, запис проходить традиційно через реєстратуру, телефоном, через сайт, мобільний додаток та за допомогою “Картки киянина”. Агентом запису може бути і сам лікар, який призначає день і час. Далі система це відстежує і нагадує пацієнту: він отримує телефонний дзвінок з нагадуванням.

“Поліклініка без черг” працює тут майже півроку і зараз у лікувальній установі говорять лише про плюси – від позбавлення власне черг до розуміння, які лікарі більш затребувані та підвищення якості.

Реакція лікарні.

На перший погляд здається, що перехід відбувався швидко та просто. Насправді впровадження інновацій у сфері медичних закладів – справа болісна та складна. Так каже головний лікар Діагностичного центру Андрій Семиволос. Саме після його приходу на посаду в установі почались зміни.

“Я працюю тут рік. Коли прийшов, була величезна проблема – черги, а значить – скарги, сварки. Постійно люди казали, що не можуть потрапити до лікаря. У нас деякі лікарі працюють за сумісництвом, приходять на чверть ставки, відпрацьовують 2-3 години. На всіх відвідувачів просто не вистачало часу, бо є нормативи прийому пацієнтів, у кожного спеціаліста вони різні в залежності від складності”, – пояснює головний лікар.

“Виникали випадки, коли приходили лікарі і казали, що у них в журналі за день 68 пацієнтів, а вони можуть прийняти лише 15. Вони збирались звільнятись. Розумієте, яка за таких умов буде якість обслуговування”, – каже Семиволос.

“У червні 2016 року ми познайомились із розробниками “Поліклініки без черг”. Ми на той час вже майже створили локальну інтернет-мережу, стали збирати побажання”, – розповідає очільник дитячого діагностичного центру.

Два місяці тривала підготовка. 16 вересня 2016 року офіційно презентували пілотний проект.

“Зараз можу сказати, що той продукт, який пропонувався тоді, і який працює, – це дві великі різниці. Ми створили робочу команду,  яка постійно співпрацює із “Поліклінікою без черг”, – уточнює Семиволос.

Спочатку у лікарів виникало багато запитань, як користуватись системою. Також окремо вчили реєстраторів та пацієнтів, які користувались терміналом.

Приблизно через 1,5 місяці лікарі побачили, що “Поліклініка без черг” дійсно працює.

Кожен спеціаліст має електронну версію свого розкладу. Він знає, скільки пацієнтів прийме щодня. Окрім цього, може миттєво записати на повторний прийом.

У Діагностичному центрі кажуть, що спочатку були спекуляції на кшталт, що комусь “терміново потрібно потрапити у кабінет” чи “просто спитати”.

Пізніше гостро стояла проблема, що люди не скасовували запис, якщо не могли прийти. Все це поступово вирішується, кажуть у Центрі, бо система вдосконалюється майже щотижня.

“Поліклініка без черг” дає достовірну інформацію щодо кількості пацієнтів і на основі статистичних даних можна прогнозувати певні речі. Наприклад, побачити, що попит на того чи іншого лікаря збільшується в залежності від пори року.

Тож, розповідає Андрій Семиволос, коли лікарі перейдуть на контракти, це дозволить збалансувати кількість спеціалістів в залежності від потреб, а значить – задовольнити попит.

У Центрі кажуть, що за час роботи проекту до установи записалося 16 тисяч 292 пацієнти. Є тенденція до збільшення користування електронними носіями. Приріст кожного місяця складає приблизно 5%. Лікарі розповідають, що зменшилась кількість скарг. Організатори самої “Поліклініки без черг” розповіли, що зараз ведеться впровадження цього проекту ще у кількох медичних установах.

За матеріалами “Української правди

 

, , , переглядів: 2 302


На правах реклами


Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *