Ростислав Рараговський – один із представників місцевих дрифтерів Рівного. Після подій, що сталися у суботу 11 серпня став одним із найактивніших борців за права дрифтерів та за справедливе вирішення конфлікту, що виник у ту ніч на парковці ТРЦ «Екватор».
Ми вирішили поспілкуватися на цю тему з Ростиславом Рараговським особисто та зрозуміти, яку позицію у цьому конфлікті займають дрифтери.
- Вітаю, пане Ростиславе. Скажіть, у вас є якась організація любителів дрифту чи це просто група людей, які збираються «порозважатися» вночі на парковці ТРЦ «Екватор»?
- Так, у нас є громадська організація «Рух та життя», зараз у ній багато членів, ми приймаємо туди абсолютно всіх автолюбителів, незалежно від того, має людина автомобіль чи ні. Якщо цікавиться, то може без проблем вступити в нашу організацію. На даний момент в організації більше 60 членів.
- Як прийшла ідея робити зустрічі дрифтерів на парковці ТРЦ «Екватор»? Чи давала згоду адміністрація?
- Саме ідеї як такої не було, воно саме якось так вийшло, що люди почали збиратися саме там. Адже вони збираються не один рік. Перед цим збиралися на Дубенській, але там не ті умови. Машини стояли одна біля одної, що було небезпечно, а парковка «Екватора» – найбезпечніше місце, адже територія дає змогу займатися автоспортом безпечно.
- Чи одразу місцеве населення почало скаржитися?
- Ні, не одразу. Ці проблеми виникли, коли два порушника біля театральної площі зробили «бублики, накрутили» там і перекрили рух, тоді ЗМІ розкрутили цю тему. Цей маневр і зіпсував усю репутацію нас, автолюбителів.
- Відомо, що ви йшли на контакт із місцевим населенням того району, що ви мали домовленість, що їздити будете до 22:00. Чи одразу вони погодились на це чи все ж були невдоволені люди?
- Насправді все було так: Люди звертались до нас зі скаргами. У п’ятницю тоді була скарга на Жигулі, що шуміли. Пані з ЖК «Ріо» написала повідомлення зі скаргою о 00:10. Вже о 00:31 я відписав, що знайшов хлопців, які зараз поїдуть і розберуться з цим. Вони приїхали, пояснили ситуацію, тоді всі роз’їхалися. Ми багато спілкувалися з мешканцями ЖК «Ріо» та узгоджували все. Насправді такої роботи проводилося дуже багато.
- Відомо, що ви зверталися до влади з проханням виділити місце для такого автоспорту. Чи надавала міська влада якесь офіційне рішення?
- Так, надала. Треба платити 50 тис. грн. за один вечір їзди на на території аеропорту. Це не офіційне рішення, воно було висловлене паном Паладійчуком та було записане.
- Отже, після вашого звернення стався той інцидент?
- В четвер нас прийняв пан Паладійчук. У п’ятницю все було спокійно, в суботу організовуються люди в масках та поліція. Ми маємо відео, де молодики в балаклавах та поліція стоять і домовляються, хто, кого і як воно будуть бити попередньо. Потім усе сталося так, як сталося. Дуже дивно, що наша НОВА поліція, яка ходить з нагрудними камерами і не має права їх вимикати, не зробила ні одного запису. Ми думаємо, що це все було сплановано, адже 100 людей в масках з газовими балончиками та битами бігає в масках по місту, а поліція ніяк не перешкоджає їх діям. Андрій Доманський, що постраждав того вечора, не має ні заяви, нічого, ніби він не те, що не постраждав, а його там взагалі не було.
- То ви хочете сказати, що дії поліцейських та молодиків у балаклавах виглядали настільки злагодженими, що можна стверджувати, що все було сплановано?
- Розумієте, вони приїхали не впустити на площадку. Там односторонній рух, для чого перекривати виїзд? Якщо хтось виїжджає на знак, де проїзд заборонено, то це великий штраф. Поліцейські ж поставили машину не на в’їзді, а на виїзді, тим самим перекриваючи дорогу тим, хто хотів якнайшвидше забратися звідти. Вони не хотіли випускати тих, хто є. Це є прямим доказом змови. Навіщо поліції не випускати людей? Люди не могли втекти лише тому, що виїзд було перекрито. Для чого це робити?
- Як ви думаєте, хто і з якою метою це організував?
- Не знаю… Треба розбиратися. Припускаю, що після першого разу, коли поліція хотіла незаконно затримати людей, а не вийшло, бо ми знаємо свої права. Тоді деякі хлопці в сторону поліції деякі лозунги некультурні викрикували, але це можна пояснити тим, що вони невдоволені роботою поліції. Тому я думаю, що поліція так відповіла нам. Зараз дуже багато поліцейських займаються у спорт-клубах, тому, я думаю, що ці спортсмени і були організовані (Навіть дуже багато неповнолітніх). Не хочеться казати, хто саме, бо зараз якраз збираємо факти. Загалом, припускаємо, що поліція організовувала це ще й через особисті образи.
- Якими будуть ваші подальші дії? Чи готові ви йти на діалог із владою далі?
- Так, готові. Наша основна мета – вибити майданчик для любителів автоспорту, де можна займатися автоспортом, а не автолюбительством, де можна зібратися так, щоб нікому не заважати. Адже автолюбителі є різні: хтось займається підбором музики та колонками, хтось тюнінгом, хтось робить автомобілі для дрифту, що їздять боком або що піднімаються і опускаються і т. д. Ці всі люди є у Рівному. А ще в нас з’явився дуже класний прошарок тих, хто займається відео-зйомкою. Хлопці покупляли собі спеціальні дрони і знімають справжні професійні відео. Знаєте, там кожен знайшов себе… Кожного тижня кожен удосконалював себе, свою машину, свої навики, камери і т. д. І кожну суботу ми з’їжджалися, аби показати свої досягнення. Оце все взяли зам’яли, і тепер не буде нічого, адже ми не приносимо прибутку. Наприклад, європейці мають закон, що на місто з 10 000 населення мають побудувати спортивний автомайданчик, і влада будує, а що ж говорити про 300 000… Тому я вам так скажу: хто би що не казав, у Рівному автоспорт живе і буде жити. Погано, що нас залякують, але нічого. У нас є багато цілей та мрій, які ми будемо старатися втілити у життя. Це не залежить від матеріальної допомоги влади, ми просто просимо виділити місце для автоспорту. Я впевнений, що якби ми добре заплатили, то місце б знайшлося, а так будемо пробиватися власними силами.
Спілкувалася Анастасія ВОЙЦОВИЧ