За один рік він зміг реалізувати проект створення Рівненського регіонального центру надання адміністративних послуг та зробити його одним з кращих в Україні. Нині його досвід роботи, вміння об’єднувати навколо себе команду професіоналів та досягати найкращих результатів будуть працювати на благо територіальної громади міста Рівне. При цьому, нещодавно міський голова визначив саме його відповідальним за реалізацію проекту реконструкції стадіону “Авангард”. Все це про Віталія Германа – колишнього директора Рівненського регіонального ЦНАПу, а нині – заступника міського голови Рівного. Про командну роботу, досягнення результатів та амбітні плани Віталій Герман погодився розповісти читачам сайту і журналу “Рівняни”.
Рівненських підприємців навчатимуть тонкощам ведення успішних переговорів
– Пане Віталію, нашу розмову хотілося б розпочати з того, як вам вдалося вивести надання адміністративних послуг у Рівному на якісно новий рівень та вивести Рівненський регіональний ЦНАП на друге місце в Україні.
– З самого початку роботи над створенням ЦНАПу в Рівному я розумів, яку відповідальність на мене покладено. Проте мій досвід управлінської роботи та професійні навички у сфері юридичної практики давали можливість працювати ефективно і ставити перед собою амбітні цілі й досягати їх. Можу з упевненістю сказати, що з самого дня відкриття нашого центру рівняни та мешканці області змогли оцінити якісно новий рівень надання адміністративних послуг. Якщо ж говорити про те, як нам вдалося стати одними з кращих в Україні, – як на мене, то це завдяки злагодженій роботі всієї команди професіоналів. Завдяки згуртованості, ініціативності працівників нам вдалося досягнути визнання. Зокрема, у грудні 2016 року на підсумковій конференції конкурсу “Кращі практики місцевого самоврядування”, котру щорічно організовує Мінрегіон у співробітництві з Програмою Ради Європи “Децентралізація і територіальна консолідація в Україні”, ми отримали Спеціальну Відзнаку за впровадження електронної інформаційно-телекомунікаційної системи “ЦНАП-Smart-quality-service”.
– Які проекти ви планували реалізувати у Рівненському регіональному ЦНАПі і чи знайдуть вони своє втілення після обрання вас заступником міського голови Рівного?
– Я з гордістю можу сказати, що нині ЦНАП надає майже 200 послуг, серед яких – такі популярні адміністративні послуги, як державна реєстрація бізнесу, нерухомості, реєстрація місця проживання громадян та видача різних видів довідок у цій сфері, а також видача документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності. За минулий 2016 рік надано 168 000 адміністративних послуг.
Щодо планів, то ми тривалий час працювали над тим, щоб рівняни могли отримувати паспорт громадянина України та паспорт громадянина України для виїзду за кордон саме у нас. Впевнений, що ми доведемо цю справу до свого завершення. І вже з 1 липня 2017 ми почнемо приймати документи й видавати паспорти громадянина України у вигляді ID-картки, паспорти громадянина України для виїзду за кордон. Я досі вважаю себе частиною команди ЦНАПу і впевнений, що спільними зусиллями ми ще втілимо в життя багато цікавих проектів та інновацій. Нещодавно я з радістю взяв участь у відкритті нового сервісу Експрес обслуговування клієнтів. Завдяки реалізації цього проекту оформлення трьох адміністративних послуг у сфері реєстрації місця проживання займає всього три хвилини. Такого електронного сервісу немає ні в одному ЦНАПі України! З початку 2017 року не бачив черг у нашому центрі надання адміністративних послуг. Звичайно, бувають дні, в які протягом одного дня звертається близько 1000 клієнтів. Однак, за статистичними даними, тривалість перебування в комфортній зоні очікування на диванчику триває не більше 30 хвилин.
– Вам не було шкода лишати ваше “дітище” і кого залишили наступником?
– Із 28 березня 2017 року Рівненський регіональний центр надання адміністративних послуг очолює Юлія Шигорева, яка до цього працювала на посаді мого заступника. Вона знає всі тонкощі нашої роботи, має досвід реалізації проектів, і я впевнений, що Рівненський регіональний ЦНАП й надалі розвиватиметься й буде локомотивом реформ у сфері надання адміністративних послуг в Україні.
Для українських роботодавців можуть запровадити квоти на працівників
– На сесії Рівнеради 29 грудня 2016 року вас було обрано заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради. Що входить у ваше підпорядкування?
– У моє підпорядкування входять: Управління забезпечення надання адміністративних послуг (ЦНАП); Управління містобудування та архітектури; Управління державної архітектурно-будівельної інспекції Рівненської міської ради; Управління капітального будівництва; Управління стратегічного розвитку й інвестицій. Звісно тепер на мене покладено значно більшу відповідальність, але маю надію, що мені вдасться виправдати кредит довіри депутатів міської ради, і надії, які на мене покладає міський голова та громада міста.
– Під час вашого представлення Володимир Хомко зазначив, що одне з головних ваших завдань – вирішення проблеми з МАФами. Що вам вдалося зробити у цьому напрямку?
– У нас у місті діють Правила благоустрою Рівного, які прийняті у 2011 році. Проте я бачу, що багато важливих для міста питань вони не врегульовують, а в деякій частині не відповідають вимогам чинного законодавства. Ставлю перед собою мету розробити нові Правила благоустрою міста, які будуть встановлювати прозорі, прості та зрозумілі норми поведінки у цій сфері, а також відповідальність за їх невиконання. Вже згодом робота з демонтажу незаконних споруд буде більш ефективною. Вже відбулося перше засідання комісії з демонтажу, під час якої було визначено які тимчасові споруди, гаражі-черепашки підпадуть під знесення. Нині ведуться перемовини з їх власниками. Після чого плануємо відключити їх від електромереж, а далі – відбуватиметься безпосередньо їх знесення.
– Нашуміла тема у Рівному – це введення єдиного електронного квитка для проїзду у громадському транспорті. Хотілося б почути від вас – електронному квитку у Рівному бути?
– Переконаний – єдиний електронний квиток у Рівному буде. Я працюю у робочій групі з питань можливості стандартизації автоматизованої системи оплати проїзду та обліку пасажирів у громадському транспорті при Міністерстві інфраструктури і знаю, що все буде добре. Просто раніше про це було зарано говорити, адже не було відповідного закону для його впровадження. Нині ж, після прийняття закону, можна офіційно говорити про те, що в Рівному може з’явитися єдиний електронний квиток. У цій сфері необхідно працювати системно і комплексно, а найбільш важливо – розбудовувати інфраструктуру міста (будувати якісні дороги, купувати сучасний громадський транспорт, розвивати ІТ-інфраструктуру громадського транспорту).
– Неодноразово чули про те, що ви плануєте втілити у Рівному систему “розумне місто”. У чому полягає суть інновації?
– Я і моя команда, разом із партнером “РЕНОМЕ СМАРТ”, працюємо над тим, щоб втілити у Рівному надсучасний проект RIVNE CMART CITY – розумне місто. Це не лише інноваційний інструмент, це – нова ідеологія управління містом, це живий діалог влади та жителів, прагнення створити новий підхід до інфраструктури міста. Наша мета – збудувати комфортне місто, яке поступово стане зручнішим для життя і відпочинку городян і туристів. Ми будемо відкривати нові горизонти, ставити цілі та досягати їх, адже моя основна мета, як заступника міського голови, – зробити Рівне тим містом, куди хотілося б повертатися і щоб воно стало таким, про яке кожен із нас мріє!
Спілкувалась: Ольга Лірник