Пілотний проект «Впровадження функціоналу безготівкової оплати проїзду в громадському транспорті м. Рівного» розрахований на пів року. Такий тип розрахунку діятиме нарівні з паперовими талонами. У вівторок міськвиконком погодив запровадження проекту вже в найближчі тижні.
Нагадаємо, у квітні міський голова підписав меморандум про намір співпраці з компанією «Віза Україна». У рамках цього співробітництва компанія-партнер передає місту в безоплатне користування 20 мобільних і стаціонарних сучасних валідаторів. Їх видадуть кондукторам, а перед тим проінструктують, як користуватись цим обладнанням. Навчання відбудеться коштом компанії «Віза».
Таким чином, не вкладаючи бюджетних коштів, у Рівному перевірять, чи готові городяни переходити на безготівкові розрахунки не лише в торговій мережі, а й у громадському транспорті.
– Нововведення дозволить автоматизувати систему обліку пасажирів та оплати за проїзд. Це перший крок до створення єдиної міської інфраструктури безготівкової оплати за різні типи послуг і товарів,– наголосив начальник управління з питань стратегічного розвитку та інвестицій Сергій Гемберг.– Якщо пілотний проект матиме позитивні результати, будемо повністю переходити на «електронний квиток».
Отже, невдовзі в міських тролейбусах можна буде, як і раніше, купити талон у кондуктора або ж розрахуватися карткою чи через смартфон (відсканувавши qr-код, або надіславши смс-повідомлення). Кондуктори не лише продаватимуть паперові квитки, але й виконуватимуть функції контролерів.
Між тим міський голова Володимир Хомко наголосив, що найбільшою проблемою буде перевірити, чи всі оплатили свій проїзд.
– Коли мені кажуть, що у Європі чи ще десь ця система одразу прижилась і добре працює, я відповідаю, що там штрафи за порушення норм і законів такі великі, що просто невигідно щось порушувати,– зазначив мер.– Ще питання: вартість квитка в Європі – 1,5–2 євро. У нас же ця цифра така низька, що адміністрування таких нововведень буде більшим, ніж отримаємо виручку. Ми збираємо копійки. До того ж 60 відсотків пасажирів їздять безкоштовно (в Україні є 22 категорії пільговиків –ред.). Збільшити тариф не можемо, бо люди не мають таких доходів. Тож подивимось, як спрацює ця система в нас, як вона вплине на фінансове становище тролейбусного підприємства, як на неї зреагують люди. Якщо результат буде позитивним – купимо валідатори за бюджетні гроші і будемо повністю впроваджувати систему «електронного квитка». Згодом впишемо такий пункт у тендерні умови для маршрутників.