Час міняти шини на зимові: шиповані чи фрикційні?

Щасливе
22.12.2022  07:58

Сезонна заміна шин – звична задача для досвідченого автомобіліста. В середньому за два три сезони вони зношуються. Все залежить від пробігу, характеру зими та якості доріг. Купуючи нові шини на авто більшість водіїв замислюється, які обрати поточного разу: шиповані чи фрикційні, так звані “липучки”.

Методи визначення та вибору

Почати варто з досконалого вивчення пропозицій ринку. Зручний інтернет-магазин https://shina.ua/uk/ допомагає знайти шини в Україні не тільки за вказаними параметрами, а й за певною моделлю автомобіля. Найшвидше, сайт запропонує обидва типи, тому на цьому етапі варто визначитися з вибором за наступними пунктами:

  • якою очікується зима, за прогнозами синоптиків: холодною та сніжною, або вологою та теплою?
  • який стиль керування у водія – швидкісний чи спокійний?
  • на якому дорожньому покритті планує експлуатуватися автомобільна гума: у міському циклі чи їздитиме гірськими серпантинами?
  • чи плануються взимку подорожі до країн Європи, де шипований протектор в забороні?

Якщо отримані відповіді дозволяють купити автогуму обох типів, наступним кроком треба ретельно вивчити недоліки та переваги “шипів” та “липучок”.

Шиповані шини

Європейська та японська заборона шипованих шин має наступні причини:

  • забруднюють довкілля мікрочастинками PM2.5 та PM10;
  • створюють недопустимий рівень шуму;
  • зношують дорожнє покриття.

Але вказані негаразди жодним чином не впливають на підвищену безпеку пересування по неприбраному гладкому льоді, який, завдяки комунальним службам, мало де трапляється у розвинутих країнах. Якщо більшість часу автомобіль пересувається по зледенілих дорогах, та експлуатується понад шість годин на добу, поради щодо вибору шин будуть однозначними – виключно шипована гума. Але з усвідомленням того факту, що вона буде потребувати швидкої заміни, тому що з часом шипи почнуть випадати, особливо на машинах з переднім приводом.

Фрикційні шини

Народна назва “липучка” утворилася на тлі віри у дійсне прилипання гуми до дзеркального льоду. Насправді це не так, їх сила в підвищеній здатності тертися об замерзлу воду. Поверхня шини складається з підвищеної кількості ламелей – чисельних прорізів у формі зигзага на протекторі. У поєднанні з тиском на дорожнє полотно, та здатністю вбирати в себе воду, така структура дозволяє досягти високий зчіпний ефект.

Цей тип протектора стане незамінним за наступних умов:

  • більшість часу взимку автомобіль їде по сухому асфальту;
  • машина обладнана електронними помічниками типу ABS або ECS;
  • не передбачається нічних або ранкових подорожей;
  • планується подорож до Європи.

Керування по крижаній дорозі вимагає специфічних навичок, та вимагає особливої уважності заради безпеки. Поспіхом неможливо вибрати хороші шини на автомобіль, тому що потрібно уявити та передбачити всі сценарії розвитку подій, прорахувати можливі умови експлуатації. Виключно за таких умов рішення буде вірним.

переглядів: 279


На правах реклами


Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *