Телеканали чотирьох українських медіа груп стануть платними для українських глядачів. Дізнайтеся, які саме телеканали більше не будуть безкоштовними, коли це станеться і що з цим робити.
Коли час “Ч”?
20 січня 2020 року. Чотири найбільші українські медіа-групи – “1 + 1 media” (“1 + 1”, “2 + 2”, ТЕТ, УНІАН, “Плюс плюс”, “Бігуді”), “Медіа Група Україна” (“Україна”, НЛО TV , “Індіго”), StarLightMedia (СТБ, Новий канал, ICTV, М1, М2, “оце ТБ”) і Inter Media Group (“Інтер”, НТН, К1, К2, “Мега”, “Піксель”, Zoom, Enter-фільм) закодують свій супутниковий сигнал. Це означає, що у телеглядачів, які дивилися українські супутникові телеканали у вільному доступі, більше такої можливості не буде.
Що з іншими телеканалами?
Кодується не супутник, а тільки сигнали вищезазначених телеканалів, де є дорогий розважальний контент. Інформаційні канали, на яких люди дивляться виключно новини та інформаційні передачі, залишаються у відкритому доступі. Так само, як і всі державні (UA: Перший, “Рада”, “Культура” і т.д.), обласні, регіональні канали. Вони кодуватися не будуть.
Чи будуть пробні кодування?
Зараз вже йде інформаційна кампанія, де глядачам пояснюють, що буде відбуватися і що потрібно робити, щоб не залишитися без доступу до телебачення. Чи можна зламати кодування супутникового сигналу? Ні, зламати код не можна. Всі місцеві “майстри-ломайстри” вам в цьому не допоможуть.
Чи має значення модель тарілки і який тюнер потрібно купувати?
Модель супутникової тарілки ніякої ролі не грає – вона у вас як була, так і залишається. Треба замінити тільки супутниковий тюнер – це та сама коробочка, яка стоїть біля телевізора і в яку підключається кабель від супутникової антени. Єдиний легальний приймач, який буде працювати і дозволить розкодувати сигнал, – це тюнер з маркуванням УТБ (українське телебачення).
Де купити тюнер?
Майстри, які встановлюють супутникові тарілки по всій країні, поінформовані про це. Тюнери будуть в наявності у всіх регіональних дилерів, які займаються супутниковим телебаченням. Також в магазинах побутової техніки та електроніки. Ви можете встановити його самостійно або ж звернутися безпосередньо до офіційних супутникових платформ Viasat або XtraTV. Рекомендована роздрібна ціна тюнера УТБ – 1099 грн.
Як підключитися після покупки тюнера УТБ?
В Україні є два офіційних оператора супутникової платформи – Viasat і XtraTV. Вам потрібно стати їх абонентом. Для цього необхідно зателефонувати в колл-центр одного з цих операторів – там вам дадуть необхідні рекомендації по підключенню. Інших варіантів немає. Плата – щомісячна. Все як з мобільним зв’язком: оплатив – користуєшся, не сплатив – надання сервісу призупиняється до моменту оплати. З нового року рекомендована ціна для найоптимальнішого пакета телеканалів, включаючи закодовані українські телеканали, – від 80 грн. Кожен може вибрати пакет на свій розсуд.
Що з ефірним цифровим телебаченням (Т2)?
Ефірно-цифровий провайдер Т2, де надані 32 каналу, буде працювати в колишньому режимі. Він залишається безкоштовним.
Чи можна комбінувати супутник і Т2?
Можна. Але для цього вам потрібно буде весь час міняти кабелю. Дивіться щось по супутнику – міняєте кабель в один тюнер, якщо Т2 – в інший. Але на практиці це не дуже зручно. Якщо у вас є два телевізори (або вам простіше купити другий), то один можна налаштувати на Т2, другий – на “безкоштовний” супутник, на якому ви будете дивитися тільки те, що є у відкритому доступі.
Інші варіанти
Вас не позбавляють контенту – вибір є. Як ми вже говорили, ви можете підключитися до однієї з двох супутникових платформ (Viasat або XtraTV) або вибрати ефірне телебачення Т2. Можна вибрати кабельне телебачення, якщо таке є в вашому регіоні. Якщо є інтернет – під’єднатися до послуги IPTV або OTT.
З якою метою кодується сигнал?
Канали, сигнал яких буде закодований, – комерційні. Телебачення крім соціальної спрямованості є також і бізнесом. Кожен телеканал прагне виробляти і створювати якісний контент, який буде затребуваний телеглядачем. Телеканали вкладають значні ресурси у виробництво і закупівлю контенту: шоу, програми, іноземні телевізійні формати, які адаптують для локального ринку. Крім того, правовласники і виробники телевізійного контенту повинні бути впевнені в тому, що він буде транслюватися виключно на певній території мовлення відповідно до встановлених домовленостей. Велика частина абонентів супутникового прийому отримують ТВ сигнал з відкритих джерел і не платять за перегляд комерційних телеканалів. Через це правовласники ТБ-продукту недоотримують значні кошти, які могли б вкласти у виробництво нового якісного контенту. Глядачі стають все більш вимогливими і хочуть дивитися ще більш цікаві і яскраві програми, а на це потрібні кошти.
Хто куди?
Зараз на відкритому супутнику знаходяться 4,4 млн домогосподарств. Ми проводили дослідження, як розподіляться глядачі, коли закодується супутник. Результати такі: З 4,4 млн. – 600 тисяч домогосподарств стануть абонентами двох супутникових платформ, більше мільйона домогосподарств перейдуть в цифровий Т2 ефір. У кабельне телебачення із супутника перейдуть 800 тисяч домогосподарств і приблизно 650-700 тис. перейдуть в ОТТ / IPTV. Частина абонентів залишиться на супутнику без підключення до супутникових платформ. Майже чверть населення нашої країни користується аналоговим телебаченням, яке планують відключити 30 червня.