Рівнянам: як зібрати кошти на реалізацію своєї ідеї

Щасливе
17.03.2017  12:20

Все більше людей по всьому світу усвідомлюють, що для реалізації власних ідей не обов’язково оббивати пороги державних установ та брати гроші у спонсорів… З кожним роком в Україні все більше ідей та проектів фінансуються саме за допомогою краудфандингу.

Краудфандинг – це колективне фінансування цікавих ідей. Першим відомим прикладом краудфандингу називають акцію для британського рок-гурту “Marilion”. У 1997 році шанувальники їхньої музики зібрали 60 тисяч доларів для того, аби музиканти провели турне містами США. Найбільш популярними та відомими на даний момент у світі платформами для збору коштів є IndieGoGoтаKickstarter.

Є кілька основних схем краудфандингу:

  • без віддачі (люди просто жертвують гроші на вашу ідею, без жодних зобов’язань з вашої сторони),
  • попередній продаж продукту (кошти збираються для того, аби організувати попередній продаж продукту)
  • рівноцінний розподіл (всі, хто пожертвував певну суму на вашу ідею, стають спільними власниками вашого продукту)

Також багато чого залежить від того, як завершується кампанія: наприклад, на “Kickstarter” існує правило – якщо до зазначеного дедлайну гроші не буде зібрано в повному обсязі, власник ідеї не отримає їх, і всі пожертви повернуться назад усім, хто їх переказував.

 

краудфандинг

 

Доказом того, що краудфандинг став масовим явищем в сучасній культурі, свідчать успіхи окремих ідей. Зазвичай краудфандинг стає місцем, для реалізації найбільш революційних задумів та проектів, проте є винятки. Часто люди жертвують великі гроші на банальні чи навіть жартівливі ідеї, ось наприклад, одному американцю вдалося зібрати 55 тисяч доларів на картопляний салат.

За допомогою “Kickstarter” у світі зібрали сотні тисяч доларів на українські проекти: це гаджет для дистанційного спостереження за домашніми тваринами Petcube (зібрано 251 тисячу доларів), універсальний годинник Lametric (зібрано 258 тисяч доларів) та спалах для смартфонів, iBlazr (зібрано 56 тисяч доларів).

 

 

 

В Україні також є власна платформа для збору коштів, яка називається Велика Ідея. Сюди подаються добре продумані ініціативи від дієвих громадян. Такими проектами українського спільнокошту є Громадське телебачення (яке під час подій на Майдані зібрало понад мільйон гривень), Кінофестиваль Ровер, акція Зробимо Україну чистою, Арт-пікнік Слави Фролової та багато інших.

Спільнокошт

Спільнокошт

 

У березні 2016 ПриватБанк запустив в Україні бізнес-аналог “кікстартера” –  проект p2p-кредитування “Країна успішного бізнесу“.  Сервіс розрахований на невеликий бізнес, оскільки максимальний рівень залученого інвестування не має перевищувати 500 000 гривень. Після розгляду заявки банком проект для фінансування викладають на сайті “КУБ”. Далі, протягом двох місяців, будь-який клієнт банку зможе інвестувати у проект. Коли проект набере необхідну суму, гроші передадуть власникові. Далі весь контроль за сплатою відсотків здійснює вже сам ПриватБанк, а частину ризиків бере на себе страхова компанія.

 

КУБ

 

КУБ

 

 

За матеріалами: inspired.com.ua, forbes.net.ua

, , , , , переглядів: 1 746


На правах реклами


Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *