Бізнес-ідея: як заробити на хенд-мейд

Щасливе
15.11.2017  12:57

Чимало рівнян захоплюються рукоділлям і мають творчі ідеї  по створенню індивідуальних предметів декору, прикрас або побутових дрібниць. Та зробити із захоплення бізнес, прибуткову справу не так і легко. На  дрібні проекти зазвичай потрібно кругленьку суму та й лякають майстрів податкова та інші державні структури, і як результат – розкладний столик на міському ярмарку чи фесті.

Щоб ваші ідеї лилися через край і було їм гідне місце і споживач потрібно врахувати безліч ризиків та обставин, однак якщо повсякчас боятися змін і нового старту, то справи самі не підуть вгору. Будьте сміливішими!

Видання “Сегодня” пише про реальний розрахунок для втілення  власного проекту, хоча  дані стосуються столичного ринку.

Як відкрити інтернет-магазин з торгівлі хендмейдом

При стартових витратах в 31 тис. грн інтернет-магазин з торгівлі ексклюзивними прикрасами почне окупатися через півроку

1. Характеристика, розташування, конкуренти

Відкриваємо в Києві невеликий інтернет-магазин “Очманілі ручки”, де будемо торгувати хендмейдом. Запропонуємо покупцям ексклюзивні прикраси, картини, сувеніри, товари для рукоділля. Фішкою будуть як тематичні товари, присвячені Новому року, 8 Березня, 1 вересня, так і продукція “на всі випадки життя” – наприклад, ексклюзивні сумки, блузи-вишиванки, браслети, годинник. Крім того, запропонуємо послугу “сам собі дизайнер”: наш клієнт, зателефонувавши по телефону, зможе обговорити дизайн хендмейд, а також терміни його виготовлення і вартість товару.

Спочатку будемо працювати онлайн, просуваючи наш товар в соцмережах, а також через друзів-знайомих та інтернет-рекламу. А в майбутньому, якщо попит виросте, відкриємо невеликий магазин в одному зі столичних ТРЦ. Крім того, запропонуємо наш товар на виставках, фестивалях та інших тусовках. Додатковий заробіток можуть дати майстер-класи.

Незважаючи на високу конкуренцію в Києві, де налічується 40-50 аналогічних інтернет-майданчиків торгівлі хендмейдом, наш проект займе свою нішу, адже попит на ексклюзивні товари завжди високий. А в кризу, коли люди починають економити, активно розкуповуються товари для рукоділля: дешевше виготовити прикрасу або подарунок самостійно, ніж його купити в сувенірному магазині.

За нашими розрахунками, якщо в день зможемо продати п’ять прикрас за середньою ціною в 300 грн за штуку, то наш проект почне окупатися через півроку.

2. Стартовий капітал

Для відкриття інтернет-магазину потрібно розробити сайт, купити домен та хостинг, закупити товари для рукоділля та сформувати асортимент продукції.

Товарний ряд складемо так: частину прикрас і сувенірів буде створювати сам власник інтернет-магазину, а частина – залучені майстри. На старті можемо не брати нікого на роботу, але надамо можливість іншим майстрам продавати свій хендмейд через наш торгівельний майданчик. На цій послузі можна заробити, поставивши додаткову націнку на товар в 20-30%. Крім того, потрібно буде закупити товари для рукоділля з метою подальшого перепродажу з середньою націнкою в 50%. Разом на формування товарного ряду закладаємо 15-20 тис. грн.

Створення сайту. Розробка простого інтернет-магазину обійдеться в 2-10 тис. грн. Крім того, на зареєструвати домен – за міжнародні зони com, net заплатимо 180-200 грн в рік. А хостинг буде коштувати в 400-1500 грн. в рік. Разом: 11,7 тис. грн.

Всього: 31,7 тис. грн.

3. Поточні витрати

Сюди включаємо зарплату, а також резервуємо суми на поточні витрати, підтримку товарного ряду, участь у виставках і презентаціях. З урахуванням того, що на старті плануємо працювати вдома, відповідно, заощадимо на оренді офісу та оплаті “комуналки”.

Зарплата. Спочатку власник інтернет-магазину буде працювати з кимось із членів сім’ї – позмінно, день через день. Обов’язки: оновлення товарного ряду на сайті, прийом дзвінків покупців, налагодження контактів з постачальниками і майстрами по хендмейду, виготовлення прикрас і сувенірів своїми руками і т. д. Оплата в день – 150 грн. Також закладемо близько 2000 грн на місяць на програміста, який буде підтримувати сайт, ліквідувати техпомилки. Стільки ж заплатимо бухгалтеру для ведення бухгалтерії та складання звітів для податкової. А кур’єр працюватиме на аутсорсингу, оскільки доставка товару оплачується покупцем додатково. Разом: 10 тис. грн. в місяць.

Ще близько 5-6 тис. грн. в місяць закладемо поточні витрати, участь у виставках, підтримку товарного ряду.

Всього: 14,5 тис. грн.

4. Маркетинг, реклама

Для популяризації нашого проекту будемо активно використовувати інтернет – створимо групи в соцмережах, заведемо блог, поширимо інформацію на дошках оголошень, рукодільних сайтах. Поширити флаєри по місту з інформацією про акції та бонуси, організуємо смс-повідомлення постійних клієнтів, зробимо знижки на день народження. Разом на маркетингові цілі закладемо близько 2-3 тис. грн на місяць.

5. Окупність проекту, ризики

Скільки заробимо. В інтернет-магазині хендмейд націнка на ексклюзивні прикраси може в середньому становити 100%, тобто якщо собівартість прикрас в середньому складе 150 грн, то можемо їх продати по 300 грн. Значить, якщо ми, умовно, зможемо продати по п’ять прикрас в день, то на місяць заробимо 22,5 тис. грн. Віднімаємо поточні (14,5 тис. грн) та маркетингові (3 тис. грн) витрати (всього 17,5 тис. грн). Виходить 5 тис. грн. Якщо врахувати стартові витрати в розмірі 31,7 тис. грн, то на окупність вийдемо через півроку.

Йдемо в бізнес: курси і вечірки

Як відзначають майстри, стартувати у виготовленні і торгівлі хендмейдом можна по-різному: одні готові відразу звільнитися і почати власну справу, а інші воліють поєднувати роботу “на дядька” і приділяти час улюбленому рукоділлю вечорами.

АБЕТКА. “Для того щоб почати бізнес на хендмейд, потрібні знання. Тому спочатку варто досконально вивчити той вид рукоділля, на якому ви хочете заробляти. Добре б відвідати майстер-класи, почитати доступну літературу, подивитися в інтернеті відеоуроки. Потім можна виготовити колекцію прикрас або аксесуарів і влаштувати виставку у себе вдома або в якомусь кафе. Покажіть вашу творчість друзям, рідним, колегам, послухайте їхні відгуки і поради. Можливо, хтось буде готовий навіть купити ваші вироби”, – радить Ольга Редько.

ТУСІВКИ. А Олена Болтіна рекомендує не забувати про недорогі виставки та фестивалі: “Влітку організовується багато вечірок. Там можна виставляти свій хендмейд для продажу безкоштовно або за 50 грн на день. Взимку участь у таких заходах дорожче – наприклад, в торгово-розважальному центрі доведеться заплатити близько 400 грн за два дні торгівлі”. За словами хендмейдерів, ці ярмарки не варто обходити увагою: тут можна поспілкуватися з колегами по цеху, визначити модні тенденції сезону і розібратися: який товар продається, а який не користується попитом.

ЧАС “Ч”. Після того як вивчена технологія виготовлення хендмейд, продумана родзинка виробів, визначений попит на товар, можна переводити хобі у бізнес. За словами директора центру роздрібного бізнесу UniCredit Bank Любомира Пунчева, саме в цей момент постає питання про звільнення з роботи на вільні хліба, але на такий крок варто вирішуватися, якщо у підприємця є фінансові запаси хоча б на рівні трьох щомісячних повних витрат: “Якщо ти працюєш в компанії і паралельно намагаєшся розвинути власний бізнес, це, як правило, не спрацьовує, тому що часу своїй справі приділяється мало. А для того щоб бізнес був успішним, йому необхідно повністю присвятити себе, свій час, інтереси, зусилля. Також важливо, щоб бізнес-продукт виявився унікальним і продаваним, тобто клієнти були готові за нього платити. В таких умовах фінанси для розвитку гарного проекту завжди будуть, але спочатку краще спиратися на власні заощадження або банківський кредит: ці гроші допоможуть, якщо в бізнесі виникнуть проблеми”.

Тонкощі мають значення

Експерти вважають, що бізнес-старт в індустрії хендмейд виявиться успішніше, якщо спочатку у всіх деталях продумати концепцію. “Бажано скласти бізнес-план; домовитися з декількома компаніями про постачання товарів для рукоділля; прорахувати собівартість виготовлення товару і визначити конкурентну націнку на продукцію; продумати стратегію реалізації хендмейд, а також рекламну кампанію”, – перераховує аналітик компанії” Простобанк консалтинг “Іван Нікітченко. За його словами, коли починаєш торгувати хендмейдом, бажано вкластися в невеликий стартовий капітал: “Заощадити витрати на старті дозволяє відкриття інтернет-магазину, це допоможе залучити молодіжну аудиторію. А коли справи підуть в гору, варто організувати магазин і оффлайн. Збільшити дохід від торгівлі дозволить формування асортименту для різних категорій клієнтів – з низьким рівнем достатку, середнім і високим. Також бажано розширити асортимент за рахунок продажу товарів для рукоділля, а крім виробів власного виробництва, можна торгувати і продукцією інших майстрів, отримуючи за це відсоток”.

АСОРТИМЕНТ. За словами Олени Болтіної, хендмейдери можуть торгувати різними аксесуарами, спеціалізуючись або на сезонному, або на універсальному товар. “Є майстри, які виготовляють сувеніри до Нового року, 8-го березня, 1-го вересня. А є майстри, які роблять меблі, сумки, прикраси, які можна продати і влітку, і взимку. В принципі, ці підходи в торгівлі хендмейдом можна поєднувати, але краще вибрати якусь нішу, щоб ваші вироби дізнавалися клієнти”. А Ольга Редько доповнює: розширити товарний ряд варто, використовуючи елементи етнотематікі: “Національні мотиви нині актуальні. Можна і самостійно задавати тон в моді, придумуючи цікаві сережки, шпильки, обручі на голову і т. д. Такі речі добре продаються на етнофестивалях. А ще можна запропонувати хендмейд конкретним цільовим групам – наприклад, учасникам рольових ігор або реконструкторам. Тут все – костюми, зброя, кольчуга, взуття, аксесуари типу поясних сумок або намист – можна робити на замовлення”.

ЦІНОВА ПОЛІТИКА. Експерти зазначають: заробити в індустрії хендмейд цілком реально. Головне – навчитися визначати ціну того чи іншого аксесуара. Схема проста: потрібно врахувати ціну сировини, плюс вартість години роботи майстра. Все це і складе собівартість товару. При цьому середня націнка на ексклюзивний товар може становити близько 100%. “Багато майстрів встановлюють ціну на свій товар інтуїтивно. На одних ярмарках це може бути 200 грн за саморобку, а на інших – і всі 800 грн. А все тому, що на різні тусівки приходить покупець з різним достатком. Тому, умовно, дерев’яний розписний піднос за 200 грн він не купить, а за 800 грн – в самий раз”, – зазначає Іван Нікітченко.

РИЗИКИ. Основним ризиком в індустрії хендмейд є зростання курсу долара, визнаються учасники ринку. “Проблема в тому, що сировину доводиться закуповувати імпортну, так як вона якісніша за вітчизняну. А через девальвацію гривні тільки дерев’яні заготовки і фарба з лаком в цьому році подорожчали на 60%, порівняно з минулим. Поки що вдається утримувати колишні ціни на хендмейд для покупців, за рахунок переходу на більш економні і якісні аналоги сировини, а також за рахунок втрати прибутковості. Але не виключено, що рано чи пізно майстрам доведеться підвищувати ціни на свою продукцію, щоб у підсумку не опинитися в мінусі”, – говорить Олена Болтіна.

Джерело: http://ukr.segodnya.ua/economics/enews/kak-zarabotat-na-hend-meyde-biznes-plan-580010.html

, , , , , , , , , , переглядів: 2 785


На правах реклами


Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *