Як побудувати бізнес, якому довіряють десятки тисяч людей? Як зберегти сімейні традиції, не зупиняючись у розвитку? Як поєднувати підприємництво, благодійність та підтримку жінок? Відповіді на ці питання знає директор з розвитку ТМ “Щедрик” Марія РУДОМСЬКА. Представниця родинного бізнесу не лише розвиває підприємство, а й активно займається благодійністю, підтримуючи військових, родини загиблих героїв та жінок, які прагнуть реалізувати себе.
– Маріє, ваша родина для багатьох рівнян, жителів області та й всієї України – це синонім справжніх натуральних продуктів торгової марки “Щедрик”. Поділіться секретом, як вдається поєднувати традиції та новації?
– Так, “Щедрик” – це виключно про натуральність і про справжність. Я переконана, що саме цей принцип дозволив нам упродовж понад 30 років утримувати позиції на ринку, збільшуючи виробництво, попри всі труднощі. Ми своїм принципам не зраджуємо. І цим заслужили довіру рівнян, українців і не лише. “Щедрик” асоціюється у всіх з високою якістю. Саме тому без вагомих інвестиційних вливань чи бюджетних коштів, самі працюємо і розвиваємося.
Насправді, було дуже багато спокус перейти на дешевший продукт, що практикують інші виробники: спершу роблять якісно, заробляють репутацію, а потім намагаються економити. Але “Щедрик” – це не про економію! За роки ми довели, що не відходимо від своїх принципів і створюємо виключно натуральний продукт. Це є наша філософія, наша сімейна позиція і основа концепції “Щедрик”.
– Чим найбільше пишаєтесь? Що є вашою гордістю у роботі ТМ “Щедрик”?
– Пишаюся тим, що можу продовжувати справу, яку створила моя родина. Я мала досвід життя за кордоном, маю кілька вищих освіт, червоний диплом… Але моєю найбільшою гордістю є саме те, що я продовжую справу батьків. Вважаю, що кожна дитина своїх батьків, яка їх поважає, яка вихована на правильних принципах та виросла в такій родині, повинна діяти саме так. Мені дуже подобається підхід моєї мами, яка дозволяє мені експериментувати, створювати нові проєкти, помилятися. Чимало моїх починань закінчилися невдачами, але вони мене загартували, а підтримка моїх батьків і віра в себе не дозволяють мені зупинятися. Переконана, що успіх – це шлях від невдачі до невдачі без зупинки. Є люди, які здаються при першому програші, але це не про мене. Я з невдачі можу зробити лише висновки. А кожну проблему розглядаю лише як ресурс, аби себе проявити.
– Соціально відповідальний бізнес – це про вас. Це життєва філософія, від якої не відступаєте, чи відповідь на запит суспільства?
– Я не можу сказати, що це запит від суспільства, оскільки ми цим займаємося весь час існування “Щедрика”. Ще з 90-х років ми підтримуємо дитячі будинки, спортсменів, людей з інвалідністю, стареньких. Події в світі та в Україні внесли свої корективи в соціальне направлення нашого бізнесу.
Під час ковіду ми допомагали лікарням, закуповуючи необхідні речі. Мали проєкт, який дозволяв людям допомагати один одному: ставили в магазинах холодильники, хто міг – купував продукцію та залишав там, аби люди, які такої можливості не мали, могли взяти її звідти.
Іще з початку війни, тоді ще антитерористичної операції у 2014 році, ми допомагали нашим військовим. Коли ж розпочалось повномасштабне вторгнення, сфокусувалися на діяльності, яка підтримує ЗСУ. Вкладаємо кошти підприємства, особисті кошти родини і підтримуємо військових по усій лінії фронту. Маємо безліч нагород, але насправді найціннішими для нас є врятовані життя. Для цього ми працюємо, сумлінно сплачуємо податки. Ми – громадяни своєї країни і прагнемо в ній жити, працювати, і цій традиції й переконанням не зрадимо.
– Той випадок, коли навіть назва смачна! Це я про продукцію “Щедрик смаколик”, яку виготовляєте на базі підприємства. Чому вирішили запровадити та розвивати цю лінію? Не було страшно? Адже в місті досить висока конкуренція в цій ніші?
– “Щедрик смаколик” створювався саме для того, аби показати споживачам, де можна використати нашу продукцію. Добираємо для цього виключно найкращі інгредієнти – нашого виробництва або ж, наприклад, борошно Манітоба, яким користуються найкращі пекарні світу, купуємо шоколад Калібо, якому віддають перевагу найкращі кондитери. Ми не економимо, а тому створюємо якісний продукт, продовжуючи концепцію і філософію “Щедрика”.
А ще ми дуже любимо хліб, тому вирішили, що робитимемо наш теж якісно – без використання промислових дріжджів. Тому хліб печемо виключно на заквасці, яку вирощують з любов’ю в нашому цеху.
Ми постійно розширяємось, придумуємо нові рецепти, нові лінії продуктів. Зараз працюємо над впровадженням натуральних та якісних кенді-барів. Розробляємо торт, який може стати кулінарною “фішкою” Рівного. Плани у нас амбітні.
Конкуренції не боюся, бо на кожен товар є свій покупець. Захоплююсь брендами-аналогами, які виготовляють таку ж продукцію, як ми. Я за те, щоб кожен з нас комунікував, допомагав, розвивався. Я за позитивну взаємодію та синергію, агресивна конкуренція – це не про нас.
– Один з неймовірно важливих проєктів, якими ви опікуєтесь, є “Щедрик на благо”. Це емоційний та добрий задум, який викликає і посмішку, і сльози водночас… Чи легко зараз знайти помічників у реалізації таких благодійних задумів?
– Цей проєкт розпочинався з холодильників у наших магазинах, про які я розповідала. Але згодом він переріс у дуже трепетний для мене проєкт. Адже вважаю, що ми повинні не лише допомагати ЗСУ, хоча це надзвичайно важливо для кожного, але водночас повинні пам’ятати про тих, хто віддав свої життя у цій боротьбі. Вдячність до них мене переповнює. Тому допомогти їхнім дружинам та діткам – це найменше, що ми можемо зробити. Мені дуже хочеться масштабувати цей проєкт, адже кількість тих, кому така підтримка буде потрібною, на жаль, росте… Та, на щастя, мені дуже легко знайти однодумців для цієї справи, завжди є люди, які долучаються, підтримують, реагують, довіряють.
– Розкажіть про ваш проєкт “ПроЯвляйся”. Що надихнуло вас на його створення, на кого спрямований та яку роль у ньому залишили для себе?
– “ПроЯвляйся” народився з потреби жінок у підтримці. Я веду активну комунікацію в соцмережах, отримую багато запитів. Це підштовхнуло мене створити простір для взаємодії, де жінки можуть надихати одна одну. Мені пощастило мати маму, яка мене надихає і підтримує. Але не у всіх жінок є така підтримка. Тому виникла ідея створити ком’юніті.
У квітні минулого року ми провели перший бранч – це були інтерв’ю з жінками, які мене надихають, які відіграють важливу роль у моєму житті. І це дуже сподобалось людям.
Проєкт має і благодійний аспект: ми збираємо кошти на допомогу ЗСУ та ініціативу “Щедрик на благо”. Але головне – це створення простору, де жінки можуть розкривати свій потенціал, підтримувати одна одну і змінювати життя на краще.
Я прагну поширювати світло і любов, бо тільки вони можуть перемогти темряву і ненависть. І я б дуже хотіла, щоб ми саме цим перемогли! Мені хочеться, щоб якомога більше жінок жили в стані натхнення, любові до себе, віри. І ось так колективно ми зможемо підсилювати і нашу землю, і родини, і країни…
– Нещодавно пройшов іще один захід в рамках цього проєкту. Поділіться враженнями.
– Це був щирий вечір, сповнений сліз, сміху, радості, усвідомлень, неймовірна Таянна розкрилась для нас як глибока жінка, котра пройшла непростий шлях. “ПроЯвляйся” має свій феномен, який доволі важко пояснити, але це чудовий був день для усіх нас. Мене переповнює вдячність і любов. Це насправді день, коли ми переносимося в інший вимір. Там панує добро, тепло, підтримка, натхнення і любов. І це надзвичайно важливо. Адже цей проєкт завдяки жіночій взаємодії змінює життя.
Переконана, важливо ділитися, підтримувати тих, хто на роздоріжжі, надихати їх на вчинки, які можуть змінити життя на краще. Тому упевнена, що упродовж тривалого часу після “ПроЯвляйся 2.0” отримуватиму повідомлення від жінок про те, що у них відбувається, які зміни прийшли та, головне, як вони інакше сприймають самих себе.
– Навчати та допомагати іншим відкрити себе по-новому – це непросто. Адже вкладаєте у справу частину себе. Як вдається тримати баланс? Чому коучинг став важливим для вас?
– Я для себе зрозуміла, що навчати людей і ділитися своїм досвідом – це одне з моїх призначень, тому відчуваю в цьому певну внутрішню потребу. А коли отримую фідбек, коли розумію, що це насправді потрібно іншим, це мене наповнює. Я навчилася тримати баланс, чітко усе планую, маю час і на справи, і на сім’ю, і на виховання дитини, і на цей новий напрямок. Це не всім під силу, але якщо я відчуваю, що маю ресурс для цього, то гріх цього не робити.
– Що у планах, адже не віриться, що зупинитесь на досягнутому?
– У планах – новий виток розвитку торгової марки “Щедрик”, на жаль, поки не можу розкрити подробиць, але це логічне продовження справи моїх батьків. Також плануємо будівництво іще одного виробництва для збільшення потужностей. У сфері коучингу я планую розвивати напрямок інформаційної діяльності і записувати навчальні курси, адже мені є чим ділитися. Енергія є, ресурс є, тому попереду лише розвиток!
– Де саме ви берете натхнення для втілення все нових і нових проєктів? У чому ваша сила?
– Моя сила все ж таки в людях – моїх близьких, які мене надихають, в мене вірять та підтримують. По-друге, в моїй команді, адже переконана, що керівник і бізнес без команди – це ніщо. Всі великі справи роблять люди, які нам довірились. І я дуже ціную наших працівників!
Безмежно ціную кожного, хто мене підсилює: друзі, однодумці, рідні, підписники… І рада, що їх коло лише розширюється. Бо тільки разом ми можемо рости, розвиватися на благо собі, своїм родинам та нашій країні!
Я сама для себе є натхненням, бо я себе ні з ким не порівнюю, лише з собою вчорашньою. А сила в тому – аби визнати свої недосконалості й відчути, в чому треба стати ще ефективнішою і кращою. Життя – це постійне зростання та розвиток!