Рівненські священники підготували матеріал про значення свята Входу Господнього в Єрусалим. Просимо і все ознайомитися і дізнатися про історію цього дня.
Щиросердечно вітаємо Вас із святом Входу Господнього в Єрусалим, яке є одним з найдавніших та найбільших свят церковного року.
Інша назва цього свята – Квітна, або Вербна неділя. У давнину люди із зеленими гілками урочисто вітали царів, які поверталися після перемоги над ворогами, ми ж прославляємо Спасителя як Переможця смерті. Бо Він цього дня входив у Єрусалим для того, щоби померти за наші гріхи, через Хресну жертву звершити наше спасіння і дарувати вічне життя.
Він входив не як земний цар, що зброєю смерті підкорює народи. А як Цар, про Якого ще говорив пророк Захарія: «Радій від радості, дочко Сиону, торжествуй, дочко Єрусалима: ось Цар твій гряде до тебе, праведний, Який спасає, лагідний, Який сидить на ослиці і на молодому ослі, сині під’яремної» (Зах. 9: 9).
Вхід Господній в Єрусалим описують усі чотири євангелисти: Матфей, Марк, Лука та Іоан. Якщо ми уважно почитаємо про цю подію, то зрозуміємо: Ісус Христос не лише Сам був смиренний, Він йшов навчити людей смирення і лагідності, утвердити в людстві царство миру. Таким чином Господь повчає нас не лише словами, а й ділами. Цим Він нам показує, що всяка земна слава з часом зникає, як дим, але є інша слава – Божественна, вічна. Саме тому Ісус Христос відкрився народу як смиренний Месія, Який входить у Священне місто, щоб добровільно перенести хресні страждання за всіх нас і показати приклад великого самозречення.
Вхід Господній в Єрусалим – це свято радості, але водночас воно відкриває двері у Страсну седмицю, яка нагадує про найбільш важливі події у справі нашого спасіння. Пройдімо ж цей період зі смиренням та співпереживанням, щоби вже за тиждень з чистим серцем та душею розділити світлу радість Христового Воскресіння.