Володимир Хомко: “Час залучати інвесторів та відроджувати втрачене”

Щасливе
20.04.2017  10:40

Міський голова Рівного Володимир Хомко розповідає читачам сайту та журналу “Рівняни” про те, як місто змінилось за останні роки, яких новацій та змін слід чекати рівнянам вже найближчим часом і чи отримає місто новий стадіон, електронний квиток та картку рівнянина у 2017-му:

Володимир Хомко 

“Кошти на початок будівництва стадіону вже є”

 

Коли я став міським головою, задекларував будівництво чотирьох об’єктів – НВК №17, Будинок культури, стадіон “Авангард” і гімназії “Престиж”. Звісно, ми ще паралельно побудували багато об’єктів, але оскільки ці чотири я задекларував, то для мене їх завершити – справа честі.

Проект реконструкції стадіону “Авангард” вже готовий, і нещодавно його презентували у Рівному. Нам довелось на трохи відкласти презентацію проекту, адже перероблювали його під легкоатлетів. Там буде не тільки стометровий легкоатлетичний зал, а й вісім бігових доріжок, щоб була можливість проводити європейські змагання. Якщо у цьому півріччі “Авангард” пройде експертизу у Києві, то одразу почнемо його будувати. Кошти на початок будівництва стадіону вже є – загалом реконструкція обійдеться у приблизно 110 мільйонів гривень.

Оксана Лозова: “Патріотичний неспокій передається у нашій сім’ї генетично”

Також будемо покращувати благоустрій території навколо стадіону, адже вона повинна стати таким же улюбленим місцем для прогулянок, як і “Лебединка”. Хочемо багато зусиль докласти на благоустрій парків, а саме парку Просвіти, і великий об’єм робіт буде зроблений у парку Шевченка.

Ми розробляємо нові правила благоустрою міста. Ми розуміємо, що у Рівному зараз на вулицях засилля реклами і з цим потрібно щось робити.

Будемо споруджувати нові дитячі садки. У цьому році розпочнемо будувати один на Соборній, а у наступному році – в районі вулиць Дубенська та Діонісія Міклера. На жаль, у 90-ті роки ми втратили аж 12 дитячих садків – їх продали або перепрофілювали, оскільки в них не було потреби через малу кількість дітей. Зараз потреба у дитячих садочках знову зросла. Також маю мрію відкрити, крім комунальних, ще й декілька приватних садків.

Треба дороги привести в порядок, треба зробити щось зі сміттям – жодного року не було стільки сміття, як цього! Будемо частіше робити загальноміські толоки, бо розуміємо, що двох у рік явно недостатньо.

У місті Рівне, на жаль, у центральній частині на цей час немає зливової каналізації. Це велика проблема як для нашого міста, так і для інших, тому що у всіх історичних частинах немає зливової каналізації. Зараз ми започаткували будівництво величезної зливової каналізації вартістю до 100 мільйонів гривень. Ми хочемо сканалізувати район вулиці Вербова, де постійно бувають затоплення.

Зараз у навколишніх селах масово йде продаж землі, забудовують практично все і роблять це навіть без проведення належних комунікацій… Мешканці таких будинків ставлять собі септики, але ми прекрасно розуміємо, що надовго їх не вистачить і колись усі ті засоби, які ми використовуємо, завдадуть шкоду землі. Якщо ж ми об’єднаємось з навколишніми селами, то створимо новий продуманий генеральний план з передбаченим водопостачанням та водовідведенням. У Рівного дійсно відносно непогане планування – місто компактне, тут достатньо зелені, є парки і т.д.

 Надихаючі історії успіху від відомих рівнян

 

 

При такому доході ми не зможемо утримувати навіть те, що збудували”

 

Очевидно, що у нашого міста є якісь проблеми, але якщо говорити об’єктивно, то Рівне входить у різних рейтингах до найкращих міст України. От за останнім дослідженням канадців, Рівне посідає четверте місце. Я побував у 40 різних країнах і відвідав багато міст – був як у сусідньому Любліні, так і в Нюрнберзі, Чикаго та Вашингтоні. Я бачив, як там живуть і як працюють. Ті міста процвітають, але зробіть поправку на те, що бюджет того ж Любліна у десять разів більший, ніж у нас. Ось уявіть собі, якби кожен рік ми мали б ще 9 бюджетів – я вас запевняю, ми були б не гірші! Коли я розповідав меру Любліна, скільки я витрачаю на благоустрій… він не вірить, що за такі гроші можна щось зробити.

Такі країни, як Німеччина, мають ВВП на душу населення 30-35 тисяч доларів у рік, США – $40 тисяч, Сингапур і Люксембург – $130 тисяч, Польща та Чехія – $12-15 тисяч. Україна ж на душу населення має дохід лише 2,8 тисячі доларів. Якщо пройде років з десять з таким самим чи нижчим ВВП, то ми побачимо, як почне все розвалюватись. При такому доході, ми не зможемо утримувати навіть те, що збудували нове.

Я об’їздив майже всі міста України, працював у міністерстві і знаю всі проблеми по теплу, по воді і т.д. У нас рівняни п’ють дійсно артезіанську воду – не приписую цю заслугу ні собі, ні комусь. Таких міст лише чверть зі всієї України, а всі решта п’ють воду з помиїв. Дві третини населення п’ють воду з річок і туди ж зливають відходи. Міста п’ють і зливають, воду очищують по декілька разів. Але коли вода доходить до Каховського водосховища – мені страшно уявити, що то за вода!

 

 

“Ми зможемо вдвічі зменшити споживання тепла”

 

Попри всі нарікання, у місті немає проблем з теплом. І це брехня, що ми платимо найбільше. Так, у нас гігакалорія дорога, але у зв’язку з тим, що ми поставили усім лічильники, ми мало гігакалорій спожили. У результаті рівняни заплатили менше, ніж у Луцьку і Тернополі…

Якщо розглядати проблему в галузі забезпечення мешканців теплом, то в першу чергу треба вирішувати питання зменшення споживання тепла. Україна споживала близько 50 млрд кубометрів газу в рік. У нас населення 42 мільйони. До прикладу, в Польщі населення 36 мільйонів, а споживають вони 18 млрд кубометрів газу, і це при тому, що вони виробляють втричі більше товарної продукції. У нас багато чого неутеплене, тому ми розпочали спеціальну програму. Будемо утеплювати будинки і взяли кредит на утеплення трьох шкіл. Якщо все буде нормально, то найближчим часом ми плануємо переобладнати ще дві котельні під сучасні твердопаливні. Я думаю, що зможемо вдвічі зменшити споживання тепла.

 

 

“Час збирати каміння”

 

Я не апологет Радянського Союзу і його не підтримую, але хочу сказати, що тоді практично кожні два роки здавалась велика школа на 2 тисячі учнів, а за останні 25 років – лише одна. За роки Незалежності ми позакривали і “роздерибанили” успішні рівненські підприємства і позбавили роботи тисячі людей…

Вважаю, що зараз якраз саме час “збирати каміння” – залучати інвесторів і відроджувати втрачене. Зараз завдання номер один – не дозволити закриття “Азоту”. Якщо підприємство закриють, то робочі місця втратять близько 3 тисячі працівників. А місто може втратити 60 мільйонів податків – та це ж неподобство взагалі! Така сама проблема виникла і на підприємствах у Черкасах і Северодонецьку, там теж перекрили газ і нависла загроза закриття. Якщо зупиняться й очисні споруди підприємства, то місту просто нікуди буде подіти каналізаційні стоки. Зараз почали ввозити дешеві добрива з Росії, але це довго не буде продовжуватись. Як тільки ми “поріжемо” українські заводи, то росіяни швиденько піднімуть ціни. Ми сільськогосподарська країна, нам ці добрива потрібні завжди. Тому нам треба піднімати громадськість, лягати “кістьми”, але не допустити закриття “Азоту”, бо наслідки можуть бути невідворотними.

 

 

“Хочемо збільшити кількість тролейбусів до 100”

 

У нас вже другий рік поспіль Рівненське тролейбусне управління займає перші місця по Україні. Ми зараз розглядаємо варіант взяття кредиту для закупівлі нових тролейбусів і хочемо збільшити їх кількість до 100 одиниць у Рівному. Зверніть увагу, що у Кропивницькому їздить всього 27 тролейбусів. Мусимо скласти конкуренцію цим “маршруткам”-автобусам.

Щодо запуску дуобусів… всі розуміють, що якщо я пущу на всі маршрути дуобуси – це підтримають всі пільговики, а їх у місті багато. Тому і придумується все, щоб сказати брехню про той дуобус. То казали, що дорого купили – привіз документи, що луцький дорожчий. Причому він без дизельного двигуна, на відміну від рівненського. У Рівне спеціально приїжджає делегація з Білорусі з презентацією – вони поставляють транспорт у 11 країн, і всі кажуть, що вони найкращі на ринку… А тут у Рівному чомусь про них так не думають… Потім нещодавно кричали, що тролейбус, який купили, – не новий. У відповідь на наш запит, директор навіть направив мені спеціальний лист для тих, хто сумнівався. Директор підтвердив, що тролейбус перед відправкою в Рівне був знятий з конвеєра… На жаль, це політична, примітивна метушня забирає час. Але нічого не зробиш. Демократія.

 

 

Про електронний квиток та картку рівнянина

 

Закон про електронний квиток прийнятий, але ніхто в Україні ще не пробував нічого робити. Але я вже зустрічався з Петром Порошенком і з Володимиром Гройсманом, і дійсно є бажання його вводити.

Тому, при Міністерстві інфраструктури створена робоча група, що розробляє механізм впровадження електронного квитка. Мій заступник Віталій Герман потрапив у цю групу. На нього я покладаю великі надії – він має хороший контакт з громадськістю, добре розуміється у цих справах.

На сьогодні вже дві фірми запропонували свої проекти. У тому числі і ПриватБанк… Маючи мобільний додаток в телефоні, ви скануєте QR-код, що висить у тролейбусі, і купляєте квиток (он-лайн). Але є один мінус – не у всіх є смартфони. Але вирішення цієї проблеми теж можна знайти. Ми не будемо відмовлятися від кондукторів і позбавляти їх робочих місць. Навіть із введенням електронного квитка, вони все одно будуть перевіряти їх наявність, адже нашу людину треба по декілька разів смикнути, щоб вона заплатила за проїзд…

Ми вже підписали меморандум про співпрацю з Ощадбанком, щодо випуску “картки рівнянина”, якою в майбутньому можна буде оплачувати комунальні послуги, користуватися у тролейбусах або отримувати на неї пільги та знижки. Проте сталось так, що ПриватБанк пропонує кращий і зручніший продукт… Ми не маємо якихось юридичних чи економічних зобов’язань перед Ощадбанком, але я дорожу своєю репутацією. Очевидно, що якщо вони розроблять свою програму, то ми залишимось з ними, а як ні, то оберемо зручніший варіант для рівнян.

Зараз у Києві стикнулися із проблемою роздати ці пластикові картки – ніхто не хоче їх брати. А для чого вони нам важливі? Є частина пільг, які задекларувала держава. Наприклад, пенсіонер, в якому місті він би не їхав, він має право на безкоштовний проїзд. Але є такі пільги, які запроваджені локально. Наприклад, тільки рівненські школярі мають право користуватись у Рівному пільговим проїздом. Тому ця картка дасть можливість побачити, хто рівнянин, а хто – ні. Той, хто буде приходити з цією карткою, буде отримувати все, що йому належить за нашими нормативами.

 

, , переглядів: 1 550


На правах реклами


Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *