Історія Ольги КРОКИ – яскравий приклад того, як завзятість, творчий підхід та бажання розвиватися можуть перетворити маленьке швейне підприємство на успішний бізнес. Попри виклики пандемії та війни вона йде до своєї мети. Сьогодні Ольга є прикладом для наслідування для багатьох, хто мріє реалізувати себе в підприємництві.
– Ольго, розкажіть, будь ласка, з чого все починалося: як виникла ідея створити власне швейне виробництво? Чи мали ви попередній досвід у швейній справі або це було абсолютно новим для вас?
– Свій бізнес я розпочала у 2008 році. Відкрила ФОП, найняла ще одну людину в поміч і почала працювати на себе. Згодом, у 2014 році, влаштувалася директором швейного виробництва, яке спеціалізувалося на пошитті спецодягу, форми та уніформи. Власну справу не покинула. У вільний від роботи час шила постільну білизну, українські сукні, вишиванки, масовку на куртки, жилети тощо. У 2019 році, отримавши другу вищу освіту, “магістр менеджменту”, вирішила відкрити свій швейний цех.
Починаючи з однієї швейної машинки та власних заощаджень, я поступово розширювала виробництво. Із заощаджених коштів поступово купувала необхідне обладнання, тканину. І працювала, наполегливо працювала. Штат працівників зростав, клієнтів ставало більше, асортимент виробів розширювався.
Корективи у роботу швейного виробництва внесла спочатку пандемія COVID-19, а згодом війна. Частину замовлень скасували, а працівники – хтось виїхав за кордон, а хтось був змушений шукати нові джерела доходу.
– Але війна та втрата частини колективу вас не зупинили – ви освоїли нову спеціальність – вишивальниця. Що спонукало до цього?
– В якийсь момент я зрозуміла, що для розвитку цеху потрібна промислова вишивальна машина. Завдяки їй можна не тільки збільшити продуктивність цеху приблизно на 20%, а то й більше, але також створити нові робочі місця. Оскільки в моєму цеху встановлено дві дорогі промислові вишивальні машини, вартість яких сягає десятків тисяч євро, я повинна розуміти, як на них працювати.
Так я пішла на курси від Рівненського центру зайнятості з чіткою метою самій досконало навчитися працювати на промисловій вишивальній машині. Завдяки цьому навчанню я відкрила для себе нові можливості для творчості. Вишивка стала своєрідною візитною карткою виробів від Ольги Кроки.
– Чим ваше виробництво відрізняється від інших на ринку?
– Наш одяг використовується в різних галузях: від харчової промисловості до сфери послуг та інших. Серед наших клієнтів – “Щирий пан” та “Гощанські ковбаси”, київська компанія “Алсо” та рівненська ресторація “Маяк”. Кожен виріб, що виходить з-під рук майстринь цеху, – це результат кропіткої праці та креативного підходу. Ми поєднуємо сучасні моделі та вишивку і єдиний виріб, який буде комфортним, практичним та красивим водночас.
Крім того, завдяки грантовій підтримці, ми змогли придбати сучасне обладнання – машину флет-флок, яка дозволила нам виготовити спецодяг для потреб рівненського реабілітаційного центру, забезпечивши таким чином якісне обслуговування людей з особливими потребами.
– Які у вас плани на майбутнє? Чи плануєте розширювати виробництво, виходити на нові ринки?
– Попри успіхи у виробництві одягу, я б не хотіла зупинятися на досягнутому. Я завжди мріяла бути дизайнером. А тепер чітко розумію, що свої ідеї хочу втілити у власному бренді дитячого одягу. Переконана, що український ринок потребує якісних та оригінальних виробів для дітей. Як мама трьох дітей хочу, щоб діти носили одяг, який не тільки красивий, але й комфортний та безпечний.
Створення власного бренду – клопітка робота. Щоб реалізувати цю мрію, потрібно розширити виробництво, залучити нових дизайнерів та розробити власну лінійку дитячого одягу.
– Яку пораду ви б дали молодим підприємцям, які хочуть розвивати свій бізнес?
– Любов до своєї справи, наполегливість та постійний розвиток обов’язково приведуть вас до успіху. Навіть у найскладніших умовах можна досягти успіху, головне – вірити в себе і не боятися труднощів.
+38 097 867 46 00
Читайте також: Статок – де декор стає мистецтвом і стилем життя