“ОГО” розповідає, де взяти бланки декларацій і хто їх заповнюватиме, чи потрібно попередньо записуватись на підписання декларації і які документи треба мати з собою.
КОЛИ БУДУТЬ БЛАНКИ ДЕКЛАРАЦІЙ У МОГО ЛІКАРЯ?
Для підписання декларації бланки не потрібні: уповноважена особа медзакладу вносить дані в електронну систему. Після цього уповноважена особа роздруковує із системи примірники декларації, а пацієнт їх перевіряє і підписує. Уповноважена особа медзакладу накладає електронний цифровий підпис на декларацію та надсилає її в систему «Електронне здоров‘я».
Зверніть увагу, що підписати декларації можна лише з лікарями, заклади яких підключились до системи «Електронне здоров’я» (список підключених закладів можна переглянути тут: https://portal.ehealth-ukraine.org/divisions.html#/). Щодня до системи приєднуються нові медзаклади.
Я САМОСТІЙНО МАЮ ВНОСИТИ СВОЇ ДАНІ В СИСТЕМУ?
Ні. У кожному підключеному до «Електронного здоров‘я» закладі ПМД буде визначена уповноважена особа, яка вносить дані у систему: в різних медзакладах це може бути або реєстратор, або медсестра, або лікар тощо. Тож пацієнту треба просто прийти у медзаклад з необхідними документами і мобільним телефоном.
ЯКІ ДОКУМЕНТИ МЕНІ ПОТРІБНІ, ЩОБ ПІДПИСАТИ ДЕКЛАРАЦІЮ?
Щоб підписати декларацію, вам потрібно мати паспорт, податковий номер і мобільний телефон. Якщо ви плануєте підписати декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для своєї дитини, то вам також знадобиться свідоцтво про народження дитини.
ЧИ ПОТРІБЕН КОМП’ЮТЕР І ДОСТУП ДО ІНТЕРНЕТУ, ЩОБ ПІДПИСАТИ ДЕКЛАРАЦІЮ З ЛІКАРЕМ?
Для укладання декларацій потрібен комп’ютер, підключення до інтернету і принтер, щоб роздрукувати примірники декларацій. Їх має забезпечити медзаклад. Також кожен заклад ПМД має визначити уповноважену особу, яка вносить дані у систему – реєстратора, медсестру чи лікаря тощо.
ЧИ ПОТРІБНО ПОПЕРЕДНЬО ЗАПИСУВАТИСЬ НА ПІДПИСАННЯ ДЕКЛАРАЦІЇ?
Ні, попередній запис не потрібен. Єдине, що вам потрібно – прийти у медзаклад з паспортом, податковим номером і мобільним телефоном.
Як буде відбуватись процедура підписання – кожен заклад ПМД визначає самостійно. Наприклад, медзаклад може прийняти рішення, що декларації підписуються у звичному режимі роботи медзакладу, або визначити години прийому для підписання декларацій.
Зверніть увагу, що заклад, у якому працює обраний вами лікар, має бути підключеним до системи «Електронне здоров’я». Чи підключений заклад до електронної системи охорони здоров’я – уточніть у реєстратурі або у лікаря, або перевірте самостійно на сайті: https://portal.ehealth-ukraine.org/divisions.html#/
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
ІНФОГРАФІКА: Як обрати сімейного лікаря?
Як вибрати свого лікаря?
Медична реформа. Гід пацієнта