Логопед року Анастасія Поліщук: “Втрачений час не повернути!”

Щасливе
10.01.2024  11:13

Робота логопеда має величезне значення для розвитку мовлення та комунікативних навичок дитини. Саме логопед сприяє вчасному виявленню та корекції мовних відхилень, сприяючи формуванню мови, розширенню словникового запасу та поліпшенню загального розвитку дитини. Робота логопеда Анастасії Поліщук є прикладом того, як вчасно та ефективно робота з дітьми сприяє соціальній адаптації та розвитку дитини. Саме за щирий та самовідданий підхід до кожної дитини, результативні індивідуальні методики роботи Анастасія ПОЛІЩУК отримує звання “Логопед року” за версією журналу “РІВНЯНИ”.

Яким був цей рік для вас і як воєнний стан вплинув на вашу роботу?

– Цей рік став для мене найважчим, адже війна забрала в мене рідну людину. Але завдяки колосальній роботі над собою, підтримці людей та своїй роботі я пройшла цей складний шлях і можу рухатись далі. Війна змінила нас усіх та адаптувала під нову реальність. На початку було досить складно, бо майже всі мої клієнти виїхали за кордон. Тому перші місяці, як і більшість, я була без роботи. Через деякий час відновила заняття, хоча було важко, а інколи просто страшно, бо невідомо, що буде далі. Але зі мною поруч завжди були і є мої найкращі клієнти, які постійно мене підтримують, мотивують та надихають.

 

Для того, щоб працювати з дітьми треба бути й самому внутрішньо наповненим, що дозволяє вам заряджатися і надихати діток на зміни?

– Я веду здоровий спосіб життя, займаюсь спортом, постійно навчаюсь та завжди у пошуках нових ідей, знань, відкриттів та власної мотивації, щоб бути максимально продуктивною. Й оскільки робота – найбільший проєкт мого життя, то я проживаю найкращі моменти разом з дітьми. Я з ними чесна і розповідаю не лише про успіхи, а й про невдачі, ділюсь своїми переживаннями, щоб вони розуміли – ідеальних людей не існує і помилитися може кожен. Тому я для них – своя. Завжди залишатися собою, ось що їх надихає.

 

Які риси характеру допомагають вам знаходити підхід до кожної дитини, адже всі вони дуже різні?

– Я завжди відкрита до дітей! Активна, емоційна, уважна, добра та щира! Я з ними справжня, тому вони відкриваються мені.

 

Розкажіть, що саме впливає максимально на проблеми мовчання у дітей?

– Науково-технічний прогрес, цифровізація, забруднена екологія та швидкий темп життя має неабиякий вплив на розвиток дитини. Зараз ще додалась війна, наслідки якої ми ще довго будемо бачити, особливо у розвитку майбутнього покоління. Тому і запити на консультації та допомогу логопеда зараз стають все більш актуальними.

 

Яка нині тенденція, проблеми з мовленням збільшуються, частішають?

– На сьогодні проблема з мовленням досить критична. Якщо регрес у мовленнєвому розвитку буде рухатись такими темпами, як зараз, то є всі шанси, що з часом зміняться показники вікової норми розвитку дитини.

 

З вашого досвіду, скажіть: чи всі мовленнєві проблеми піддаються лікуванню?

– Скажу так, що дедалі важче коригувати будь-яку мовленнєву проблему, оскільки дуже багато коморбідних випадків, коли у дитини одночасно декілька проблем. Важче коригуються проблеми, які мають органічне підґрунтя та різні патології (генетичні порушення, вади слуху, синдром Дауна тощо). Сюди ж алалії, аутизм, які потребують тривалої корекції, і в окремих випадках мовлення так і не набуває комунікативного характеру.

 

Чи проводите виключно індивідуальні заняття, чи є і групові? Адже про відсутність онлайн-занять у вашій роботі нам вже відомо.

– Працюю виключно індивідуально, оскільки багато дітей мають психологічний негативізм до мовлення і вони не розмовляють у присутності сторонніх людей. На заняттях ми вчимося спілкуватися вдвох, потім у присутності мами, бо інколи діти говорять лише з кимось одним, а вже далі дитина вчиться комунікувати з іншими людьми.

 

Чи важливо батькам займатися з дітками й після занять з вами?

– З дітьми потрібно працювати завжди, і я не про спеціально організовані заняття вдома, адже більшість дітей не сприймають батьків як педагогів. Важливо знаходити час для своєї дитини, щоб поговорити, розказати щось, навчити чи просто разом погратись або почитати на ніч казку, чи залучити дитину у свої буденні справи. Адже мовлення – безперервний процес і вдосконалюється у процесі зростання.

 

Що найцінніше та найскладніше в вашій роботі?

– Діти – це найцінніше, що у нас є! Це найкращий вклад у наше майбутнє. І зізнаюсь чесно – я дуже щаслива, що маю можливість рости та вчитись разом з ними. Я ціную та поважаю кожного! І діти про це знають. А найскладніше – це переконувати батьків у тому, що у дитини є певні проблеми, та намагатись донести, що раннє втручання та корекція у більшості випадків мають позитивну динаміку та результат, адже втрачений час не повернути.

переглядів: 109


На правах реклами


Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *