Успіх компанії залежить від різних чинників. Важливим є як загальний стан сфери, у якій працює бізнес, так і продуктивність роботи співробітників компанії. У цьому аспекті значущою є роль всіх членів команди: і керівника, і головного бухгалтера, і юристів, і секретаря. До речі, від діяльності останнього багато в чому залежить атмосфера в колективі та налагоджена робота всіх підрозділів офісу. Спеціально до професійного дня офіс-менеджера, що цього року відзначається 26 квітня, Міжнародний кадровий портал hh.ua підготував портрет сучасного українського секретаря. Згідно з результатами аналізу бази резюме, розміщених на сайті з пошуку роботи hh.ua, серед тих, хто шукає собі роботу офіс-менеджером, більшість кандидатів – жінки. Їх 86%, і майже всі вони мають вищу освіту.
Українцям загрожують тотальні перевірки посилок з-за кордону
Якщо говорити про вікові характеристики професії, то понад половина кандидатів (56%) знаходяться у віці від 26 до 35 років. Пошукачів, що претендують на посаду офіс-менеджера, віком від 36 років до 45 років — 16%. Водночас зовсім незначним (1%) є відсоток пошукачів старшої вікової категорії (55 років і більше). Претендують на посаду секретаря і готові конкурувати за посади у цій сфері 3% зовсім юних представниць прекрасної половини людства.
Не секрет, що однією з головних вимог до секретаря є знання іноземної мови, найчастіше – англійської. 42% пошукачів вказаного напрямку в резюме зазначають, що їхнє знання мови знаходиться на базовому рівні. Тобто вони знають алфавіт та володіють мінімальним набором слів для спілкування з іноземцями у форматі «привітатися/попрощатися/запропонувати каву». Натомість кожна п’ята претендентка на посаду секретаря вільно володіє англійською мовою, розуміє носія мови та може спілкуватися з ним, має гарні навички читання та писання. 15% кандидатів готові проходити співбесіду англійською, можуть спілкуватися з іноземцями, хоча і мають певні труднощі з письмом та читанням іноземної літератури. Ще стільки ж не знають іноземної мови взагалі, а отже, не мають можливості працювати у міжнародних компаніях.
Половина кандидатів на посаду секретаря мають досвід роботи понад 6 років. 22% опитаних у професії від 3 до 6 років. Тих кандидатів, котрі готові працювати офіс-менеджерамисекретарями, але поки не мають досвіду роботи — 10%.
Рівень бажаної зарплати пошукачів різниться та переважно залежить від того, якими знаннями та компетенціями володіє кандидат. Так, третина погодяться на зарплатню в межах від 5 до 7 тис. грн. 27% пошукачів зауважують, що хотіли би отримувати 7 – 10 тис. грн. Побажання кожного п’ятого претендента на посаду офіс-менеджера коливаються в межах 12 – 15 тис. грн.
Керівники українських компаній готові брати на роботу активних та ініціативних кандидатів, перевага на боці молодих, але досвідчених. Більшість роботодавців висловлюють побажання, щоб їхні секретарі володіли іноземними мовами на рівні не нижче Pre-Intermediate, Intermediate, а краще Upper-Intermediate (англійською, як мінімум). Обов’язковим є вміння працювати з оргтехнікою та знання основ роботи з комп’ютером і документообігом. Часто в вакансіях зустрічаються такі вимоги: наявність аналітичних здібностей, стратегічне мислення, робота в режимі багатозадачності, стійкість до стресу, наявність організаторських здібностей.
Зарплатні пропозиції в середньому варіюються від 5 до 15 тис. грн і залежать від сфери діяльності компанії, регіону розміщення офісу та обов’язків спеціаліста. Роботодавці пропонують, в більшості випадків, офіційне працевлаштування, «білу зарплатню», роботу в дружньому колективі та сучасному офісі. А от робочий графік далеко не завжди фіксований, адже секретар – це часто-густо «права рука» керівника. Тому, скоріш за все, періодично доведеться жертвувати особистим часом і затримуватися на роботі довше, ніж іншим співробітникам.
Дані були отримані в результаті аналізу бази вакансій і понад 90 тис. активних резюме секретарів на Міжнародному кадровому порталі hh.ua у квітні 2017 року.