Рівненський дуобус: переваги та недоліки

Щасливе
14.11.2017  13:00

Така родзинка нашого міста далеко не всім до вподоби, тож погляньмо детальніше на популярний і єдиний у Рівному дуобус через призму відгуків пасажирів і влади міста.

Як повідомляють РІВНЯНИ з посиланням на Громадське радіо, це  єдиний в Україні транспорт на дизельному та електричному двигунах.  Модель — Vitovt Max Duo. Виготовило дуобус білоруське підприємство «Белкомунмаш». Назву модель отримала від імені Вітовта, правителя Великого Князівства Литовського.

Вулицями Рівного дуобус їздить з грудня минулого року і за цей час став місцевою зіркою на колесах. Для нього комунальне підприємство «Рівнеелектроавтотранс» розробило окремий маршрут уздовж усього міста — через кладовище «Молодіжне», центральну площу, кінотеатр і музикально-драматичний театр, парк Шевченка, популярні серед містян торгівельні центри. Частину маршруту дуобус проїжджає як звичайний тролейбус, а на зупинці «Тролейбусний парк» опускає штанги і далі їде на дизелі.

Фото Тетяни Косянчук

Дуобус у місті один, тож інтервал руху — 1 година 53 хвилини. Щоб спіймати його у місті, краще дивитися розклад на сайті «Рівнеелектроавтотрансу». І зауважити, що в обідні години він заїжджає в депо.

Але у Рівному знайшлися скептики, які почали ставити незручні запитання, не надто перейнявшись зовнішньою привабливістю дуобусу. Спочатку пасажири зауважили, що водії ніколи не відкривають передні двері. Їхні стулки — надто близько до переднього колеса.

Двері трохи наїжджають на колесо. Якщо вивертаєш кермо, колесо паралельно — тоді відкриється, — пояснив нам водій.

А журналістка проекту «Четверта влада» Анна Калаур про дуобус зробила кілька розслідувань. Вона запідозрила: попри запевнення місцевої влади, Vitovt Max Duo зовсім не новий.

Цю тему ми почали розслідувати, коли дізналися, що такий дуобус, який є в Рівному, лише один. Раніше його презентували на міжнародній виставці. Ми дізналися, що у дуобусу з виставки і у нашого — заводський номер 1, тобто не було випущено другого дуобусу, не було серії. Спочатку ми зауважили, що скла в дуобусі 2012 року випуску, а як правило в новому транспортному засобі скло ставлять того ж року випуску. Однак після виходу нашої публікації сказали, що на складі просто багато такого скла, це не дивно. Крім цього, нам відомо, що митники не з’ясували номер двигуна. Це теж підозріло. До того ж, якщо цей дуобус був виготовлений в 2016 році, то повинна була бути процедура обов’язкової обкатки в Мінську. А ніде про це інформації немає, — наводить аргументи Калаур.

Журналістка визнає: сумніви у віці Vitovt Max Duo базуються на непрямих даних. До того ж, автори сайту «Міський електротранспорт» стверджують, що до поставки дуобусу в Рівне його експлуатували в Москві та в Санкт-Петербурзі. На російських сайтах є згадки про ці випробування — висновок був незадовільний. Вказувалося, що штанги дуобусу опускаються автоматично, а ось підіймати їх треба власноруч.

«Для того, щоб пристрої працювали і автоматично кріпили «роги» дуобусу до дротів, машина повинна встати точно під ними. Однак, в правому ряду часто розміщено парковку — і водіям доводиться вручну підключати свої машини до тролейбусної контактної мережі», — ішлося в матеріалі «Московського комсомольця».

Іще одного удару тим, хто захоплювався дуобусом, було завдано у Поминальну неділю 23 квітня. Якраз у день, коли багато містян відвідує могилки рідних на кладовищі «Молодіжне» і він був би потрібен, дуобус на маршрут не вийшов. На підприємстві «Рівнеелектроавтотранс» тоді пояснювали: довгий транспортний засіб просто не зможе розвернутися біля цвинтаря, тому що зазвичай у поминальні дні проїжджа частина там забита приватними машинами.

Фото Тетяни Косянчук

Головним захисником дуобусу по цей час лишається ініціатор купівлі гібридного транспорту — міський голова Рівного Володимир Хомко. Недоліків у роботі дуобусу він не бачить. Більше того, пан Хомко вважає: віддавши рекордну ціну за дуобус, місто заощадило.

Отримати додатковий зиск від гібриду КП «Рівнеелектротранс» намагається за рахунок оренди. Наприклад, дуобус возив школярів на День випускника. Чи багато бажаючих орендувати гібрид? На це питання Хомко відповів: більш, ніж достатньо. Але конкретних даних не навів.

Джерело: https://hromadskeradio.org/news/2017/11/08/rivnenskyy-duobus-garno-dorogo-pidozrilo

, , , , , , переглядів: 2 154


На правах реклами


Один коментар
  1. Критикують тільки недалекі люди (дурні). Усі пенсіонері, які живуть упродовж маршрутк задоволені. Ну не відкриваються перші двері. Іщо велика проблема? Є ще троє. Переставити штанги проблема? Мені б стільки проблем. А ходить рідко чому? Бо один. Треба ще декілька купити. А ворони клюють Хомка. Пане мере, я не є вашим прихильником, але робіть і далі хороші справи. Шавки завжди буть лаяти.

Leave a Reply to Анатолій Відмінити

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *