Уродженка Рівненщини отримала золоту медаль Global Music Awards

Щасливе
03.07.2024  11:00

Українська піаністка Наталія Пасічник дістала золоту медаль Global Music Awards в категорії “Класична музика” за запис музики Йоганна Себастьяна Баха в новій інтерпретації. Її альбом “Переосмислюючи “Добре темперований клавір” названо найкращим релізом 2024 року за версією американського радіо WRTI.

Першим концертним виконанням вибраних творів “Переосмислення “Добре темперованого клавіру” став виступ Наталії Пасічник та Calmus Ensemble на головній музичній сцені Швеції, в Королівському концертному холі 24 квітня 2024 року, на відкритті “Європейського фестивалю: Українська весна”.

Цикл творів Баха “Добре темперований клавір” – культовий та добре впізнаваний не тільки знавцями класичної музики, але й широким загалом.

“Українсько-шведська піаністка Наталя Пасічник пропонує два бачення “Добре темперованого клавіру Баха”: перше – традиційне, спритне та впевнене прочитання 24 прелюдій і фуг, що містяться в першій книзі основного клавішного шедевру Баха. Другий – радикальний, заснований на теорії українського музикознавця Болеслава Яворського про те, що Бах задумав “Добре темперований клавір” як художню інтерпретацію образів і сюжетів Біблії, причому кожна з його прелюдій і фуг гармонійно відповідає різному лютеранському хоралу. Для цієї альтернативної інтерпретації до Пасічник приєдналися лейпцизькі співаки Calmus Ensemble, які підійшли до цього проекту з такою ж відкритістю та чутливістю”, – пише про цей проєкт WRTI.

“Для мене ця нагорода є дуже важливою, тому що, крім того, що вона охоплює дуже багато країн, її дають виключно базуючись на якості, а не на цифрах продажу, як багато інших призів. Тому, звичайно, мені дуже приємно. Для моєї може трохи радикальної для світу класичних піаністів інтерпретації цього дуже відомого твору я надихнулася теорією українського музикознавця Болеслава Яворського, тому можна сміливо сказати, що це українська інтерпретація цього культового твору. Експериментуючи з переплетенням мотивів, створюючи свого роду музичний колаж, я хотіла показати своє розуміння цього твору, керуючись твердженням Баха про те, що кінцева мета музики – прославляти Бога та омолоджувати дух. Віра Баха породила його музику, і я дуже сподіваюся, що ця музика, у свою чергу, може породити віру, яка потрібна в наш час як ніколи“, – каже Наталія Пасічник.

Наталія Пасічник – лауреат кількох міжнародних конкурсів піаністів, працює у

Стокгольмі та концертує по всьому світу. Завдяки своїм глибоким інтелектуальним і творчим інтерпретаціям утвердила себе як одна з провідних

піаністок Європи. Найбільший шведський журнал класичної музики OPUS

magazine двічі (у 2014-му та 2022 роках) включав її до списку найвпливовіших

культурних діячів Швеції. Піаністка присвячує багато енергії розкриттю невідомого українського музичного скарбу для західної аудиторії.

Наталія Пасічник має вчені ступені доктора мистецтва та доктора мистецтвознавства. У 2014 році піаністка заснувала Український інститут у Швеції – платформу для зустрічей шведів та українців, що підвищує обізнаність про значущу спадщину та багате культурне життя України. Організація працює над зміцненням шведсько-українських культурних звʼязків. Значну частину своїх гонорарів Пасічник спрямовує на діяльність Інституту.

, , переглядів: 93


На правах реклами


Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *