Бізнес-аналіз: методи стратегічного аналізу підприємства

Щасливе
06.08.2023  11:24

У IT дуже швидко зрозуміли, що роль бізнес-аналітика для успішного релізу дуже важлива. Цьому фахівцю не потрібно програмувати, деплоїти чи тестувати, але він необхідний кожній команді розробки. Розказуємо, хто такий бізнес-аналітик.

Що включає в себе робота бізнес-аналітика?

Бізнес-аналітика – це сполучна ланка між світом бізнесу та айті-технологіями. Цей напрямок призначений для виявлення цінних тенденцій або моделей для прийняття ефективних рішень, які задовольняють завданням, цілям і стратегіям компанії.

Тобто бізнес-аналітик в ІТ повинен зрозуміти, чого хоче замовник, проаналізувати це, зіставити з реальністю та презентувати команді розробки у вигляді чітких вимог. Також він допомагає вчасно знайти проблемні процеси та варіанти вирішення, впровадити їх.

До списку обов’язків бізнес-аналітика входить:

  • аналіз запитів клієнта, замовника та користувачів;
  • аналіз вимог до продукту, їх документування та формалізація;
  • складання специфікацій;
  • управління ризиками;
  • контроль та аналіз бізнес-процесів компанії, складання рекомендації щодо поліпшення стратегічних KPI;
  • розробка стратегій та моделей;
  • тестування бізнес-рішень;
  • визначення необхідних методів аналізу;
  • ведення комунікації між командою розробки та замовниками тощо.

Авжеж, обов’язки IT Business Analyst залежать від специфіки продукту та принципів робочих процесів компанії. Але навіть основи аналіз бізнесу – це величезні пласти професійних знань та вмінь. Ви можете отримати їх у зручному форматі у Комп’ютерній школі Hillel. Курси бізнес-аналізу для початківців викладають ментори з досвідом роботи у топових IT-компаніях.

SWOT-аналіз підприємства

SWOT-аналіз – це один із методів стратегічного аналізу для оцінки внутрішніх та зовнішніх факторів, що впливають на діяльність компанії. SWOT складається з перших літер слів:

  • Strengths;
  • Weaknesses;
  • Opportunities;
  • Threats.

SWOT-аналіз передбачає ідентифікувати внутрішні переваги та недоліки компанії, зовнішні можливості та загрози, з якими вона стикається. Після цього встановлюють зв’язок між ними. Для наочності та зручності використовують матрицю СВОТ-аналізу – це допомагає визначити та сформулювати стратегію компанії. Цей інструмент дуже актуальний в умовах конкуренції. Тому, що таке SWOT-аналіз діяльності підприємства, повинен знати кожен бізнес-аналітик.

PEST-аналіз

Для оцінки зовнішнього середовища, визначення ключових чинників, що можуть впливати на діяльність підприємства, і розробки стратегії або плану дій, використовують ПЕСТ-аналіз. Приклад чинників:

  • Political (політичні) – поточне законодавство, фінансування, держконтроль тощо;
  • Economic (економічні) – оподаткування, курси валют, потреби кінцевого користувача тощо;
  • Social (соціокультурні) – базові цінності суспільства, репутація компанії, зміна споживчих думок тощо;
  • Technological (технологічні) – розвиток конкурентних технологій, потенціал інновацій, ліцензування тощо.

Під час навчання, ви обов’язково розглянете PEST-аналіз підприємства – приклади будуть наведені наочні та зрозумілі.

У Hillel також можна підвищити свій скіл в області автоматизації тестування веб-додатків. Для цього достатньо записатися на Python QA automation курси. Навчання розраховано на людей з базовим рівнем знань у ручному тестуванні та сучасних мовах програмування.

За матеріалами: https://ithillel.ua

переглядів: 144


На правах реклами


Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *